verlichting

• stan van horzen

Hallo,

weet iemand of de symboolverlichting van een 1992 er 316 i type e36 verlicht is ook de verlichting van de mistlampen voor en achter doen het niet en dan bedoel ik de verlichting in de schakelaars zelf.

groeten stan

• Sven

En nu met leestekens?

• Rob530DH2002

Is zelfs verplicht, als de schakelaarverlichting niet werkt van de mistlampen is dat APK afkeur.

• Ad

Hallo beste Stan,

Wat ik wilde vragen aan u, branden de mistlampen voor en achter dan wel?

Of brand enkel het controle lampje in de schakelaar niet?

Indien het dus om beiden gaat, dat de mistlampen achter niet branden, en het controle lampje.

Dan zou dat een paar redenen kunnen hebben.

Er is en zekering stuk, dan brand er dus niets, zou zomaar kunnen.

De lampen zijn stuk, ik weet dus niet of dan het controle lampje dan niet zou branden, normaal gesproken wel. Dit is dus een vraagteken.

De schakelaar is defect, een hele goede mogelijkheid.

Ik weet dus niet of dit een gecombineerde schakelaar is voor de voor en de achter mistlampen.

Dan had ik indien dit het geval is, weer en vraag.

Brand er dan niets van de mistlampen, zowel voor en achter niet.

Dus er zijn een aantal mogelijkheden aanwezig.

Een defecte zekering.

Draadbreuk.

Een defecte schakelaar.

Een slechte massa verbinding.

Misschien een defect relais.

Een slechte verbinding met de lichtmodule, om een doorschakeling te krijgen, om de mistlampen in te schakelen.

Voor zover we kunnen spreken, over een licht module, ik weet dus niet of deze aanwezig is in het type BMW die u heeft.

Ik denk dus dat het doormeten geblazen word, dat zou de enige optie kunnen zijn, om aan de weet te komen, tot waar u spanning krijgt.

En waar het in eens op houd.

Want het gezegde, “meten is weten”, dat is een hele grote kern van waarheid.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad