Hoi,
wie heeft er in de buurt van Rotterdam een spatbordroller liggen. Mijn achterwielen lopen tegen de spatborden aan. Natuurlijk
wil ik een kleine vergoeding betalen voor het gebruik ervan.
Cor,
Je moet eens kijken naar de ET (inpers-) waarde van de velgen die klopt waarschijnlijk niet of je gebruikt spoorverbreders.
Beide verwoesten zeker je wiellagers, omdat het midden van de velg niet in lijn is met het midden van het wiellager.
Dus?
Je kunt ook een stuk uit de wielkast knippen en kunststof afdekplaten monteren, dan kan je zo breed gaan als je wilt want de APK keur gaat uit van NIET uitstekende banden buiten de wielkast.
Succes.
Ruud
Ik heb bij m'n vorige auto (MB 300E W124) hetzelfde probleem gehad, ik heb deze randen met een houten hamer gewikkeld in een dikke lap stof zachtjes en vooral gelijkmatig naar binnen geklopt. Voor deze klus eerst alle vuil goed verwijderen, na de klus de randen behandelen met ML tectyl omdat er toch kleine haarscheurtjes in de lak/coating kunnen komen. Bij mij zijn deze randen in de vele jaren daarna nooit gaan roesten.
was het niet zo dat bij een touring je NIET de brede achtervelgen kon monteren omdat daar minder ruimte was ?
btw bij mij e39 sedan destijds paste het ook niet en heb ik de binnenbekleding van een m gemonteerd en het spatbord iets uitgerold.
bij een mm5 is het achterspatbord randje helemaal plat en van een niet m is dat niet het geval dus past het net niet.
(dat wist je toch wel ruud? )
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?