Hallo beste Ruud,
Het lijkt wel een competitie bij jullie, hahahaha, ik zou dat best eens willen afkijken stiekum.
Rivalteit bij het monteren van een trekhaak met kabelboom, erg mooi om te horen, hahaha.
Ja, ik begrijp dat probleem wel, het zijn ook aardige bedragen ook, om en trekhaak met montage te monteren.
Het lijken haast wel prijzen om het niet te doen.
Maar dan hebben we een probleem, want hoe trek ik de caravan dan, er is geen andere optie.
Ja, ik weet er wel een, maar dat gaat niet echt werken denk ik!
vraag het aan de buurman, of hij de caravan even naar denemarken brengt voor mij, hij heeft een dikke Chevy Van, op LPG.
Een camper uitvoering, ik zal enkel mezelf rot schrikken van de brandstof rekening die dat ding oplurkt.
Het is gelukkig nog LPG, dat scheelt dan nog.
Ik ben dus erg blij, dat ik het zelf kan, de montage bij de E39 touring viel best mee, de steunen zaten zo op hun plaats.
Enkel moest ik een stuk uit de bumperbalk halen, en uit de bumperhoes, en een afdekpaneeltje kopen, gelukkig zag ik er een op Marktplaats,
en op kleur zelfs, voor een prikkie.
De kabelboom was ook zo gemonteerd, enkel heb ik het PDc niet aangepast, met de haak er onder, geeft dit geen probleem, enkel met de aanhanger erachter gaat dat ding janken, maar dan schakel ik dat uit op de midden console, enkel bij het inschakelen van de achteruit versnelling, dan gaat de PDC weer even jengelen.
Maar ik herhaal gewoon even dat met de schakelaar, ik had er even geen zin in om even in die kabelboom van de PDC te gaan spitten.
Verder werkt het allemaal als een speer, indien als er een slecht contact of een defecte lamp aanwezig is op de aanhanger, krijg ik dus mooi een melding, en dat is top.
Achteruitrij lichten en de mistlamp schakelen netjes uit, indien er een aanhanger gekoppeld is achter de auto, ook geweldig.
De techniek staat inderdaad voor niets, wel als het allemaal werkt volgens plan.
Wat u al aanhaalt beste Ruud, daar heeft u helemaal gelijk in, die ervaring had ik inmiddels ook al.
Ik heb zo eens alles zitten bekijken, en als je bepaalde kabelbomen ziet voor een trekhaak, dan denk ik wel eens, wat een rommel, ik zou het voor mijn verdriet niet eens willen krijgen ook niet met geld toe.
De kabelboom van Jaeger, dat leek mij dus een echte goede kwaliteit, en dat blijkt dus ook.
De hele set was dus al helemaal kant en klaar gemonteerd, enkel aansluiten en de stekkers inpluggen, en de aanhanger module inpluggen.
Terwijl je sommige mensen hoort zeuren over Jaeger, ja, moet je weer een aparte verloop stekker kopen, bij Multicom-West past de 7 pool er direct in.
Ja, dat kan zo zijn, maar ik vind deze niet zo degelijk.
Tot mijn grote verrassing, zat er bij de set van Jaeger een verloopstekker er bij geleverd, dus echt geen half werk.
Ik kijk enkel even naar de prijs van de e-set, in ons land zag ik dus prijzen die varieren tussen de 240,00 euro en de 260,00 euro, misschien zijn er nog andere prijzen.
In Duitsland zie ik dus deze zelfde kabelboom al te koop vanaf 124, 00 euro, kan misschien nog iets goedkoper of iets duurder.
maar dat is al een aardig groot verschil.
De hele set die ik dus heb gekocht, die bedraagt dus met verzendkosten en de e-set, een erg nette prijs van 398,90 euro, All in.
Als ik dan bekijk, dat men voor een tweede hands soms nog meer moet neertellen, dan heb ik een erg goede deal gesloten.
De stekkerdoos was al gemonteerd.
De mensen zouden eens beter moeten kijken wat alles kost, dan hoeven ze de garage niet direct de schuld overal van hoeven te geven.
Zij willen ook niet zulke hoge rekeningen schrijven, uitzonderingen daar gelaten. Dat blijf je toch houden.
Wat een verschil in de BMW's met de montage tijden!
Ja verkoop dat maar eens aan de klant!
met vriendelijke groet,
Ad