Beste liefhebbers
Mijn bericht gaat over mijn 520 I uit 98.
Mijn auto lekt reeds geruime tijd koelvloeistof onder aan het expansivat waar de retourslang aan vast zit. Net hierboven zit ook de sensoraansluiting voor het peil van de koelvloeistof. Ik heb de onderste retour slang vervangen voor een orgineel nieuwe slang maar het probleem is er nog steeds. Na een tank benzine moet ik ongeveer 2 kopjes bijvullen. Het lekken begint pas bij een warme (lopende) motor
Als het peil te laag is en de motor is goed heet loopt mijn meter ook tegen het rood aan. Wellicht door een te laag niveau aan vloeistof?
Ik kan niet percies zien waar het lek zit en daarom vraag ik jullie raad. Kan het zijn dat het expansivat haarscheurtjes bevat of zit hier een pakking tussen, inmiddels heb ik ook de thermostaat al vervangen door dit warm lopen.
Loopt een motor temperatuur extreem op door een te laag niveau aan vloeistof zo ja kan ik het expansivat los vervangen? Wie heeft hier ervaring mee. Wat is het niveau waar de vloeistof op dient te staan? Er staat ook geen peilstreep op namelijk.
Of kan het ook aan sensoraansluiting of dop van het expansivat liggen?
Bedankt voor reacties.