kosten matje vervangen stoel rechts ivm airbag storing of andere opties bmw 735 bj 2002
Hallo beste Dirk,
Weet je zeker dat het matje stuk is?
Vaak zit het probleem in de stekkerverbinding, en kan je de storing gewoon resetten, nadat de stekker verbinding is gereinigd.
Ik had deze storingsmelding ook bij de E39, en het bleken al oude meldingen te zijn.
Ik heb dus eens even met de service manager gepraat van BMW bij ons in de omgeving.
Dat wanneer je een storingsmelding krijgt, maakt niet uit wat, dat je dan beter eens direct de storing laat restten, of zelf reset.
Men moet dan de motor niet stil zetten en de sleutel uit het contact halen, dan is de kans aanwezig dat of de storing reset of als oude storing zijn leven gaat leiden.
Dat heb ik dus met het gesprek kunnen ondervinden met de chefmonteur van BMW erbij, je kan dan eventueel de storing telefionisch doorgeven en naar de garage doorrijden of zelf de storing uitlezen, deze heb je dan zoals gezegd, op heterdaad betrapt.
Beter kan het niet.
Indien je er zeker van bent dat het matje defect is, dan kan je kiezen voor de volgende opties.
Een dummie plaatsen, en de storing is weg, enkel het nadeel is, dat wanneer je een aanrijding krijgt, dat beide Airbags afgaan, als het de rechtse airbag betreft, in jou geval.
Je kan natuurlijk een nieuw matje monteren of laten monteren, nu zal enkel de airbag van de bestuurder afgaan bij een aanrijdeing, je bespaart een dure airbag uit.
Maar wat kost het vervangen van dit matje?
Dat zijn allemaal afwegingen die je zal moeten maken.
Met vriendelijke groet,
Ad
Haha,
daar waar Dirk denkt dat het hier een online zakelijke dienstverlening is in plaats van de goodwill van andere bmw liefhebbers, en hij zijn behoefte gewoon lomp op het forum kan gooien zonder enige beleefdheden, een fatsoenlijke zinsstructuur of leestekens, neemt Ad in ieder geval wel de moeite om een zin te formuleren en uitgebreid antwoord te geven.
Hulde aan Ad! Ik had de moeite niet genomen.
Hallo beste Frank,
Hartelijk dank voor die veer, hahaha , ik zal hem gebruiken hoor.
Nee, ik probeer altijd een ieder zo goed als mogelijk is te helpen.
Dat vind ik zelf ook erg leuk om dezelfde behandeling te krijgen.
Ik vind het gewoon van zelf sprekend om een zo correct mogelijke beschrijving te weergeven, daar is een ieder goed mee geholpen.
En soms krijg ik wel eens commentaar dat ik iets te ver uitwijdt met de uitleg, nou, het zij zo.
Soms kan het wel eens even niet anders, we kunnen er ook niet vanuit gaan, dat een ieder dezelfde ervaring heeft met auto's.
De een weet meer dan de ander, helaas weet ik ook niet overal een antwoord op.
Hartelijk dank, beste Frank voor dit erg mooie compliment.
met vriendelijke groet,
Ad
Hallo beste Dirk,
We maken geen heisa, maar willen erg graag het forum netjes en correct houden, het is niet zo kwaadwillend bedoeld de opmerking van
forum lid fsmit79, hij vind het enkel iets te ongenuanceerd.
Wij zouden misschien beginnen met : Hallo beste forum leden,
Ik heb een probleem met het airbaglampje, zeer waarschijnlijk is het probleem het rechtermatje in de rechterstoel.
Dit oogt al erg vriendelijk, en netjes, men begroet iedereen in een adem, men geeft op een zeer keurige manier het probleem aan waar u mee zit, u zult echt zien, dat er dan meerdere reacties zullen volgen, van de forum leden die weten wat deze storing inhoud.
Ik probeer altijd een reactie te geven, om eventuele problemen te elimineren, daar is een ieder mee gebaat.
Vaak kan het zo zijn, dat er misschien nog een forumlid is die hetzelfde probleem heeft, dat word dan ook in een keer beantwoord.
En voorkomt men dubbele plaatsing van een storing, er is ook een zoek functie aanwezig bij dit forum, werkt ook erg gemakkelijk.
U vult dus gewoon uw probleem in waar het over gaat, en u klikt op GO, alle voorkomende gevallen komen te voorschijn, gemakkelijker kan het niet.
Ik hoop dat u daar begrip voor heeft, het is nooit kwaadwillend bedoeld, dat kan u gerust aannemen van mij.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo beste Cupido,
Ja, eigenlijk precies wat er staat.
De motor dient men dus niet stil te zetten, dus laten draaien.
Ik had al vaker dergelijke opmerkingen gelezen op diverse auto merken fora, ook van BMW, dat wanneer men een storings melding kreeg, en de motor uitschakelde en daarna de motor weer startte, dat de storing dan zgn weg was, maar in werkelijkheid was dat soms niet zo.
De zgn geresette storing komt in het geheugen als een oude storing, of soms was deze geheel verdwenen zelfs, niet opgeslagen in het geheugen, nu kan het in sommige gevallen gaan om een spook melding dus, een niet bestaande melding.
Alles is mogelijk met de micro electronica, ook het niet op slaan van een echte storing komt zelfs voor.
Ik hoop dat ik Cupido voldoende heb kunnen uitleggen wat ik dus met de zin bedoelde, het is ietsje meer geworden, om er maar direct een voorbeeld er bij te geven.
Ik had dus ook een brandend Airbag lampje, het bleek dus een oude storingsmelding te zijn, deze is dus gewoon gereset, en is nooit meer terug gekomen.
Maar was wel telkens aanwezig als ik de motor gestart had, elke keer weer, dus even uit laten lezen, en gereset.
Bij mij was het dus geen matje wat in de zitting van de stoel, wat het probleem gaf, het was bij mij een melding van de linker gordelspanner, een storing die schijnbaar vaker voor komt bij de E39 en misschien nog andere type's van BMW.
Dat kan komen door misschien vocht.
Met vriendelijke groet,
Ad
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?