Motor blijft te warm worden

  • MrMojoRisin

    Goedenavond,

    Onlangs is het expansievat van mijn E46 gescheurd/geklapt.

    Nu het volgende:

    Er zijn diverse testen gedaan en de kachel doorgespoeld. Daarna is de radiateur vervangen, deze is doorgezakt door de druk in het koelsysteem. Ook is de waterpomp vervangen want er was een schoep los. Dit heeft iets meer effect maar de motor blijft te heet worden.

    Wat kan het probleem zijn?

  • Rob530DH2002

    Thermostaat kan defect zijn, als het heetlopen alleen gebeurd als je stil staat en weer weg gaat als je begint te rijden is de viscokoppeling (als dat type motor die heeft) van de fan stuk. Als de motor een electrische fan heeft (niet te verwarren met die van de airco) checken of deze werkt.

  • MrMojoRisin

    De thermostaat en de elektrische fan waren eerder al vervangen.

  • sander

    alleen met de dop op het expantievat kan de koeling goedwerken,zonder dop gaat de boel zeker aan de kook.

    welke testen zijn er gedaan??

  • Rob530DH2002

    De nieuwe thermostaat kan kapot zijn gegaan na het heetlopen.

  • fsmit79

    Waaruit blijkt dat ie te warm wordt? Is de temperatuur daadwerkelijk gecontroleerd? Het begint er dan al met al op te lijken dat er ergens in het systeem een blokkage zit. Is die schoep van de waterpomp terug gevonden?

  • MrMojoRisin

    Het systeem is nog een keer nagelopen. De schoep v/d waterpomp zat alleen wat los en de thermostaat is oké. Toch komen er luchtbelletjes in de koelvloeistof. Wat blijkt……..koppakking stuk.