steun rol multiriem

  • ron530

    Hallo vorig jaar de multiriem laten vervangen van mijn 530 d 2002 want die was gebroken ook was de steun waar een rol op gemonteerd zit afgebroken en vandaag is deze steun weer afgebroken maar de riem is nog heel wie weet wat voor een oorzaak dit kan hebben nu maakte de auto afgelopen weken af en toe een raar ratelend geluid net na het starten.

  • ge39rard

    Hebben ze een originele multiriem gemonteerd? Dit zou ik eerst controleren. Bij mij is een paar maanden geleden van mijn e46 318 Ci de vrijlooppoelie van de dynamo eraf gelopen. De oorzaak was een mutiriem van het merk Gates. Dit merk is niet origineel BMW. Volgens een BMW specialist kan het gebruik van een niet originele riem problemen geven. Vaak gaat de riem ook na enige tijd piepen.

    succes Gr Gerard

  • ron530

    Volgens mijn zit er een gates op maar hoe kan de steun dan afbreken

  • ge39rard

    een vrijloopoelie van een dynamo kan er normaak ook niet zomaar aflopen want deze moet zichzelf gewoon vastslaan. ik vertrouw die Gates riemen niet. hoe zo'n steun zomaar af kan breken is ook een raar verhaal. waarschijnlijk wordt hij toch teveel belast. Heeft de garage hier geen verklaring voor?

  • Ad

    Hallo beste BMW fans,

    Sorry dat ik niet eerder reageerde.

    Ik wilde het er nog eens over hebben, de Gates multiriemen.

    Ik heb deze altijd gebruikt bij alle voorgaande merken auto's, nooit geen problemen mee gehad.

    zelfs toen ik dit topic las, heb ik eens een gesprek aangeknoopt bij de grossier waar ik altijd mijn onderdelen ga halen.

    Bij hun waren ook geen meldingen van de problemen van deze aard, anders zouden ze het wel zeggen, we geven dit merk niet meer uit omdat er problemen mee zijn.

    De geragebedrijven waar ik bevriend mee ben, die zeggen dit probleem ook niet te kennen, terwijl ze toch ook vaak dit merk multisnaren monteren bij de BMW's die zij in onderhoud hebben.

    Kan het niet een toevallige manier van samenloop hebben, dat dit gebeurt, dat is dan het eerste wat er bij mij opkomt.

    Ik heb dus onlangs ook de beide snaren vervangen voor de Gates, terwijl ik er ook Gates multisnaren er af gehaald heb.

    Ik heb dan zeer waarschijnlijk geluk gehad, of komt het enkel bij een bepaald type motor voor, of kan het zijn dat er vergeten is een spanrol te vernieuwen, waardoor de snaar stuk springt, dat zou dan het enige zijn wat ik me kan bedenken.

    Een demper zoals die in de krukas poulie zit, die zal best een bepaalde levensduur hebben, zo ook de riemen en de spanrol.

    Ik heb dus geen enkel idee of het werkelijk aan de snaren van gates kan liggen, terwijl ik er goede ervaringen mee heb bij eigenlijk alle andere merken auto's.

    Ik gebruik eigenlijk nooit anders.

    Op AMT geven ze ook geen enkele negatieve ervaringen over de Gates multisnaren, en dat is dan toch speciaal voor de garagebedrijven.

    Misschien daar eens een vraagje over stellen bij hun, wat en hoe hun ervaringen zijn met betrekking de Gates multi snaren, misschien dat er dan reacties kunnen volgen.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • Ad

    Hallo beste BMW vrienden,

    Ik had onlangs nog een reactie geplaatst op dd 3 oktober 2011.

    Helaas is deze pagina niet meer naar boven geplaatst, waarom ik heb geen idee!

    Maar ik ben nog eens gaan puzzelen over de gates multisnaar.

    Wat ik gevonden heb, de Gates en de orginele snaar van BMW en alle andere merken, blijken gewoon uit een en dezelfde fabriek te komen, Continental dus.

    Ik heb dus bij diverse vrienden die een garage bedrijf hebben eens nagevraagd of zij deze klachten ook kennen, stonden me raar aan te kijken.

    Van, wat bazel je nou allemaal.

    Nee, heb ik gezegd, ik bedoel het precies zoals ik het zeg, multiriem piepen en slippen, bepaalde delen die stuk gaan zoals de vrijlooppoulie of de demper op de krukas poulie, of de spanner of de omkeer rol, enz.

    Ook niet bij de grossiers waar ik mijn onderdelen haal, ze snappen het geen van allen meer, zij hebben het ook weer aan hun toeleveranciers gevraagd, en weten er ook helemaal niets van!

    Ik had dus al geschreven, dat ik altijd de snaren gebruik van Gates, bij alle merken die ik gereden heb, nooit enig probleem gehad, dus vond ik het ook al erg raar, dat dit zo zou zijn, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en zeg daarom, dat kan niet.

    Ik ben het dus eens gaan bekijken, ik rijd dus nu al een tijdje rond, een week of 6 met de Gates multisnaar en een gewone snaar voor de andere aggregaten.

    Geen gepiep of geslip of welk onheil dan ook, het werkt allemaal perfect zoals het moet op de E39 met de M54 motor een 525i.

    Ik hoop natuurlijk dat het ook zo zal blijven, je zal het altijd zien, soms is het de goden verzoeken, om er eens iets positiefs over te schrijven, dus, als het mis gaat, dan zal ik dit natuurlijk ook gewoon vertellen aan u allen, dat hoort er dan ook gewoon bij, dan ga ik lekker op mijn snufferd, hahaha, ja natuurlijk mag u dan ook gewoon lachen hoor, er is geen mooier vermaak, dan leed vermaak, maar dat mag gerust van mij, heb ik helemaal niets op tegen.

    Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden kan zijn, de toevals treffer dus.

    Maar ik hoop dus dat alles gewoon goed blijft gaan zoals het altijd gegaan is.

    Ik had er dus ook nog nooit van gehoord, of meegemaakt.

    Nu heb ik al net voor de E39 die ik nu heb, een erg moeilijke auto gehad, dat zat ram vol met snaren zooi aan de voorzijde, een V6 TDI van Audi, wat een wanorde vooraan de motor, het is een en al snaar, als u dit zou moeten vernieuwen, nou, geef mijn protie maar aan Fikkie, sorry voor die vloek van dat merk, mijn welgemeende excuses daar voor!

    Je moet de hele voorzijde van dit vehikel verwijderen, de hele snuit dus, bumper, tussenplaat radiateur, airco radiateur, deze wel vastgekoppeld laten zitten en opzij leggen!

    Dan kan je eindelijk eens gaan beginnen aan de snaren, pfieuww, trek er voor het gemak gerust een goede 1 tot 2 dagen voor uit, dan kan u op uw gemakje werken, en dan dit gehannes op een brug ook nog.

    Nee, dat had ik al snel geschoten, weg met die zgn voorsprong door techniek, welke techniek zou ik dan zeggen!

    Het kosten plaatje, reken ergens tussen de 600,00 en de 850,00 euro voor enkel het materiaal van de distributie, geen demontage en montage kosten!

    Dus bezint eer ge begint.

    Nu met de BMW E39 heb ik dus een echte auto, geen gerotzooi met al die snaren zooi! Dus nog minder Gates er op!

    Daarom kon ik het dus niet helemaal plaatsen dat men problemen had met de Gates snaren, terwijl ik dus eerder een auto had, als je het zo kan noemen tenminste, met in de distributie al 3 snaren, en dan nog de andere snaren voor de aggregaten nog, en de nodige spanners en de omlooprollen!

    Beste BMW vrienden, prijs u dus rijk met uw BMW, het kan dus echt nog veel en veel slechter, het gras is niet altijd groener bij een ander, zoals u kan zien.

    Ik heb mijn les geleerd.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • ge39rard

    Het verbaasd mij Ad dat jij geen negatieve verhalen over de Gates riemen hebt gehoord. Ik ben na enig gegoogel over de Gates riem toch negatieve verhalen over deze riem tegengekomen. Het blijft toch een raar verhaal want wat moet je nou geloven. Misschien is het toch het type motor. Dat een Gates riem bij mijn e46 318ci problemen zou geven was toch bekend bij een BMW specialist. Deze was iingeschakeld door de garage die toen de Gates riem erop hebben gezet. Zij konden het probleenm ook niet en snapte ook net hoe zomaar de vrijlooppoelie eraf kan lopen. Ik hou het wel bij de Continetal multiriem

    Gr Gerard

  • Ad

    Hallo beste Gerard,

    Wat ik dan niet begrijp, de beide riemen komen uit dezelfde fabriek.

    Dat is het hem nu, ik weet dus niet hoe en wat, ik heb die ervaring nog niet gehad.

    Bij mijn E39 met het M54 blok 525i, heeft deze Gates multisnaar er een aardige lange tijd opgelegen.

    Ik moest een nieuwe radiateur monteren, omdat er een sok was gescheurd waar de bovenste slang op zat.

    Anders was deze multiriem niet eens vernieuwd, ik was nu toch bezig, en kon er zo bij.

    Ik was dus gisteren nog bij een vriend van mij, hij heeft een garagebedrijf, ik zei het nog tegen hem.

    Daar had hij nog niets van gehoord, hij vertelde dus ook, Gates word gemaakt bij Continental.

    Kan dat misschien aan het type motor liggen dan, maar zelfs dan heb ik nog geen slechte berichten gehoord van de grossier.

    Daarom begrijp ik het dus ook niet.

    Bij mij heeft deze multisnaar er 25.000 km opgelegen, was zelfs niet slecht.

    De ervaring die ik met gates heb op de A6 2.5 TDI V6, dat zijn nog al geen snaren zeg.

    Maar ik ga het nog eens verder uitspitten, ik zei dus al in mijn vorige reactie, ik zit nu misschien de goden te verzoeken, wie weet heb ik morgen al prijs, wie zal het zeggen.

    Kan er dan misschien een slechte serie in deze snaren gezeten hebben soms.

    Ik had het nog niet geGoogled beste Gerard, dat ga ik dus dadelijk eerst doen, in elk geval hartelijk dank voor uw reactie en uw tip.

    Ik sla dus echt geen goede raad in de wind, want goede raad is duur.

    Ik weet dus ook niet wat ik moet geloven, beste Gerard, maar in elk geval trek ik nooit een klacht in twijfel, ik ga er dan ook gewoon van uit dat het zo is.

    Want anders word er geen topic over gestart.

    Maar zodra ik dus een tegenslag met die gates snaren heb, dan zal ik dat echt direct melden op het forum, want dat wil ik niet u geen van allen onthouden .

    Want elke ervaring telt gewoon.

    Ik ben altijd erg blij, dat men zulke klachten ook vermelden in een topic, daar zijn de fora ook voor in het leven geroepen.

    dan kan je er rekening mee houden.

    Enkel las ik het een paar dagen later bij toeval, maar ik had deze multisnaar dus al gemonteerd, en de oude was dus ook al een Gates.

    Ik was dus in staat om de snaar te gaan verwijderen.

    Dan ben ik wel erg blij, dat er bij mij niets is mis gegaan, want de kans is natuurlijk groot, dat er nevenschade ontstaat.

    Nogmaals hartelijk dank beste Gerard.

    met vriendelijke groet,

    Ad

  • ge39rard

    Graag gedaan Ad. Wat ik nog kan vermelden is dat de Gates riem al na een paar dagen ging piepen. Dit had ik ook al op forums gelezen Multiriempray geprobeerd en ook dit hielp niet. Ik heb nu een half jaar de Continental erop liggen zonder problemen en geen irritant gepiep, zowel tijdens het starten en rijden. Het kan wel zo zijn dat de Gates riem uit de zelfde fabriek komt als de Continental maar wie zegt dat de kwaliteit/ materiaal e.d hetzelfde is? Ik heb met mijn auto al twee keer een Gates riem erop gehad en allebei begonnen ze na een paar dagen al te piepen bij het starten. Hoe bepaalde klachten onstaan zijn verklaringen voor te vinden of het blijft gissen maar dat mijn vrijlooppoelie vastgelopen is en er vervolgens na 2 maanden er weer aflopen was of kapot geslagen. Dit weet ik niet. Het piepen. Is dit toeval? Pech? Er moet een boosdoener zijn? Voor mij is het dan 1+1 =2

    Er is altijd wel een uitzondering op de regel en ben ik misschien wel één van de weinige die dit soort problemen ondervonden heb.

    Gr Gerard

  • Ad

    Hallo beste Gerard,

    Dat zou dan wel erg zuur zijn, dat je dit zou hebben als enige.

    Je bent toch geen pechvogel hoop ik!

    Ik zou best een dergelijk probleem kunnen hebben, want ik ben nog al vaak de pechvogel, heb de laatste 5 jaar niets dan zulke stomme dingen beleefd.

    Het begon in januari 2006, het ging helemaal mis in het ziekenhuis, een simpele kijk operatie, duur van opname 3 tot 4 dagen, ik lag enkel 14 weken, met haast op een haar na het einde van mijn leven, ze gaven geen cent voor mijn leven meer.

    Daarna was het een op een hoping van pech gevallen, en met alles.

    Maar we zij er nog, dat is hetgeen wat telt.

    Ja ik zei dus al, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

    Je hoort tegenwoordig erg vaak van dat soort dingen die een kwaal lijken te zijn, als we het al niet een plaag kunnen noemen.

    Bij het vernieuwen van productie technieken gebeuren er ook wel eens rare dingen, en domme fouten.

    Stel dat het een fout zou zijn, we hebben inmiddels de ervaring dat een fabrikant dit niet snel zal toegeven, we kunnen enkel gaan vissen naar de achtergrond van de fout.

    Het lijken af en toe wel een stel kleuters, die fabrikanten, voelen zich niet geroepen om een fout toe te geven.

    Als ik een dergelijk euvel zou meemaken, beste Gerard, dan zou ik ook een ander merk nemen, het zou stom zijn, dat je er nogmaals in zou tuinen.

    Dat gaat een berg geld kosten, en dan nog maar te zwijgen dat er geen nevenschade ontstaat, want dat kan ook in de papieren lopen.

    Ik zal het dus in het oog houden, zodra ik wat hoor, haal ik die rommel er direct vanaf, het is me helemaal niet waard om er een berg trammelant aan over te houden.

    Nu heb ik geen hekel om aan een auto te werken, maar om nu iets voor de kat zijn viool te doen, daar heb ik een gruwelijke hekel aan.

    Ik wil geen dubbel werk hebben, ik heb wel andere leuke dingen te doen.

    Maar ik ben wel erg blij, dat dit soort misstanden gemeld worden, we hebben dan een goed signaal wat er kan gebeuren.

    Ik hoop dus ook, dat een ieder dit zal melden bij een dergelijke fout in het materiaal.

    Nogmaals mijn hartelijke dank, beste Gerard.

    Met vriendelijke groet,

    Ad