Hallo beste BMW vrienden,
Ik had onlangs nog een reactie geplaatst op dd 3 oktober 2011.
Helaas is deze pagina niet meer naar boven geplaatst, waarom ik heb geen idee!
Maar ik ben nog eens gaan puzzelen over de gates multisnaar.
Wat ik gevonden heb, de Gates en de orginele snaar van BMW en alle andere merken, blijken gewoon uit een en dezelfde fabriek te komen, Continental dus.
Ik heb dus bij diverse vrienden die een garage bedrijf hebben eens nagevraagd of zij deze klachten ook kennen, stonden me raar aan te kijken.
Van, wat bazel je nou allemaal.
Nee, heb ik gezegd, ik bedoel het precies zoals ik het zeg, multiriem piepen en slippen, bepaalde delen die stuk gaan zoals de vrijlooppoulie of de demper op de krukas poulie, of de spanner of de omkeer rol, enz.
Ook niet bij de grossiers waar ik mijn onderdelen haal, ze snappen het geen van allen meer, zij hebben het ook weer aan hun toeleveranciers gevraagd, en weten er ook helemaal niets van!
Ik had dus al geschreven, dat ik altijd de snaren gebruik van Gates, bij alle merken die ik gereden heb, nooit enig probleem gehad, dus vond ik het ook al erg raar, dat dit zo zou zijn, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en zeg daarom, dat kan niet.
Ik ben het dus eens gaan bekijken, ik rijd dus nu al een tijdje rond, een week of 6 met de Gates multisnaar en een gewone snaar voor de andere aggregaten.
Geen gepiep of geslip of welk onheil dan ook, het werkt allemaal perfect zoals het moet op de E39 met de M54 motor een 525i.
Ik hoop natuurlijk dat het ook zo zal blijven, je zal het altijd zien, soms is het de goden verzoeken, om er eens iets positiefs over te schrijven, dus, als het mis gaat, dan zal ik dit natuurlijk ook gewoon vertellen aan u allen, dat hoort er dan ook gewoon bij, dan ga ik lekker op mijn snufferd, hahaha, ja natuurlijk mag u dan ook gewoon lachen hoor, er is geen mooier vermaak, dan leed vermaak, maar dat mag gerust van mij, heb ik helemaal niets op tegen.
Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden kan zijn, de toevals treffer dus.
Maar ik hoop dus dat alles gewoon goed blijft gaan zoals het altijd gegaan is.
Ik had er dus ook nog nooit van gehoord, of meegemaakt.
Nu heb ik al net voor de E39 die ik nu heb, een erg moeilijke auto gehad, dat zat ram vol met snaren zooi aan de voorzijde, een V6 TDI van Audi, wat een wanorde vooraan de motor, het is een en al snaar, als u dit zou moeten vernieuwen, nou, geef mijn protie maar aan Fikkie, sorry voor die vloek van dat merk, mijn welgemeende excuses daar voor!
Je moet de hele voorzijde van dit vehikel verwijderen, de hele snuit dus, bumper, tussenplaat radiateur, airco radiateur, deze wel vastgekoppeld laten zitten en opzij leggen!
Dan kan je eindelijk eens gaan beginnen aan de snaren, pfieuww, trek er voor het gemak gerust een goede 1 tot 2 dagen voor uit, dan kan u op uw gemakje werken, en dan dit gehannes op een brug ook nog.
Nee, dat had ik al snel geschoten, weg met die zgn voorsprong door techniek, welke techniek zou ik dan zeggen!
Het kosten plaatje, reken ergens tussen de 600,00 en de 850,00 euro voor enkel het materiaal van de distributie, geen demontage en montage kosten!
Dus bezint eer ge begint.
Nu met de BMW E39 heb ik dus een echte auto, geen gerotzooi met al die snaren zooi! Dus nog minder Gates er op!
Daarom kon ik het dus niet helemaal plaatsen dat men problemen had met de Gates snaren, terwijl ik dus eerder een auto had, als je het zo kan noemen tenminste, met in de distributie al 3 snaren, en dan nog de andere snaren voor de aggregaten nog, en de nodige spanners en de omlooprollen!
Beste BMW vrienden, prijs u dus rijk met uw BMW, het kan dus echt nog veel en veel slechter, het gras is niet altijd groener bij een ander, zoals u kan zien.
Ik heb mijn les geleerd.
Met vriendelijke groet,
Ad