chromen tellerringen voor E46

  • pieter_bmw

    Welke chromen tellerringen voor de E46 zijn het beste?

    Je hebt veel verschillende aanbieders, maa volgens mij zit er veel troep tussen.

  • edho

    Lees dit maar even, wellicht kom je hier verder mee:

    Het komt uit een post op Bimmerportal.nl, door forumgebruiker DNL

    Tachoringen, de verschillen:

    Er zijn 2 verschillende tacho ringen, een versie die gelijmd moet worden, en een klikversie.

    De lijm versie kunnen wij zeer kort over zijn, de kwaliteit is slecht, en niet aan te raden. Er zijn al verschillende E46 eigenaren geweest, die na gebruik hun cockpit hebben moeten veranderen omdat hun vorige er niet meer uit zag na het eraf vallen van de ringen. Zonde van het geld, en daarom besteden de aandacht aan de klikversie omdat die identiek gelijk zijn aan de Tachoringen/Tellerringen die bij de “edition's” (Lifestyle edition, Special edition) geleverd zijn.

    Een set, welke hoogwaardig verchroomd, bestaat uit de kilometerteller, toerenteller, benzinemeter en temperatuurmeter.

    Deze ringen zijn dus zonder lijm o.i.d. te monteren. Prijs is €40,00, en kan besteld worden bij: http://www.wheelsonline.nl

    Monteren

    Waarschuwing: Bij de demontage wan de tellerbehuizing komt de printplaat gedeeltelijk vrij. Raak deze nooit aan met de handen. Het verdient aanbeveling om u statisch te ontladen door b.v. een verwarmingsbuis vast te pakken.

    Voor de montage heeft u nodig :

    - torx-sleutels , maat 10 en 20 (te vinden bij u lokale bouwmarkt)

    - een pluisvrij doekje of lapje stof

    (Montagetijd : ca. 10 tot 20 minuten)

    Nu hebben wij van het E46forum geen Handleiding voor het monteren van tellerringen in een E46.

    Maar! We hebben wel een Z3 Handleiding, deze is hier te vinden: http://www.brms.net/parts-z3/montage/montage-tacho.htm

    Het enige verschil zit hem in:

    - Er geen 3 stekkers (Zwart, Blauw, Wit), maar 2 stekkers (Zwart en wit).

    - (afbeelding 5) Nu moet het witte metergedeelte verwijderd worden. Dit deel is op 3 punten geborgd (zie pijlen) Door de witte randen 3/4 slag te draaien ontgrendelt u het metergedeelte. Dit gaat vrij zwaar en hiervoor kunt u dan eventueel voorzichtig een tangetje op de witte rand zetten. Nu trekt u het metergedeelte rechtstandig omhoog. Dit hoeft dus niet!

    Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor welke schade of welk letstel dan ook, eventueel ontstaan bij de montage.

  • ge39rard

    Ik heb zelf de grijze telleringen in mijn e46 coupe. Het plaatsen van de ringen is opzich niet zo heel moeilijk als je weet hoe je de tellerbak zonde schade uitelkaar krijg. Ik heb ze dus niet zelf geplaatst maar door HL automotive in Ede. Het kost je een tientje meer maar dan weet je zeker dat het goed gaat. Deze telleringen worden in de cockpit geklikt en zijn van een goede kwaliteit. De chrome telleringen hebben ze ook.

    gr Gerard

  • Sven

    Ik heb zelf chrome ringen. Zaten er al in bij aankoop (verder is de auto helemaal standaard, wees gerust) en vind het echt veel mooier dan grijs. Persoonlijk uiteraard …

    EDIT: De E46 ZHP werd geleverd met chrome ringen, niet grijs. Vanwege die reden zou ik persoonlijk kiezen voor chroom.

  • ge39rard

    Dat is een persoonlijke smaak. Ik heb mijn oude e36 coupe chrome ringen gehad, maar ik vindt de grijze mooier staan, zoals de e46 M3 coupe ze ook heeft

  • ge39rard

    Het zijn trouwens geen grijze maar zilvere ringen die ik heb en die HL Automotive ook verkoopt