Welke chromen tellerringen voor de E46 zijn het beste?
Je hebt veel verschillende aanbieders, maa volgens mij zit er veel troep tussen.
Lees dit maar even, wellicht kom je hier verder mee:
Het komt uit een post op Bimmerportal.nl, door forumgebruiker DNL
Tachoringen, de verschillen:
Er zijn 2 verschillende tacho ringen, een versie die gelijmd moet worden, en een klikversie.
De lijm versie kunnen wij zeer kort over zijn, de kwaliteit is slecht, en niet aan te raden. Er zijn al verschillende E46 eigenaren geweest, die na gebruik hun cockpit hebben moeten veranderen omdat hun vorige er niet meer uit zag na het eraf vallen van de ringen. Zonde van het geld, en daarom besteden de aandacht aan de klikversie omdat die identiek gelijk zijn aan de Tachoringen/Tellerringen die bij de “edition's” (Lifestyle edition, Special edition) geleverd zijn.
Een set, welke hoogwaardig verchroomd, bestaat uit de kilometerteller, toerenteller, benzinemeter en temperatuurmeter.
Deze ringen zijn dus zonder lijm o.i.d. te monteren. Prijs is €40,00, en kan besteld worden bij: http://www.wheelsonline.nl
Monteren
Waarschuwing: Bij de demontage wan de tellerbehuizing komt de printplaat gedeeltelijk vrij. Raak deze nooit aan met de handen. Het verdient aanbeveling om u statisch te ontladen door b.v. een verwarmingsbuis vast te pakken.
Voor de montage heeft u nodig :
- torx-sleutels , maat 10 en 20 (te vinden bij u lokale bouwmarkt)
- een pluisvrij doekje of lapje stof
(Montagetijd : ca. 10 tot 20 minuten)
Nu hebben wij van het E46forum geen Handleiding voor het monteren van tellerringen in een E46.
Maar! We hebben wel een Z3 Handleiding, deze is hier te vinden: http://www.brms.net/parts-z3/montage/montage-tacho.htm
Het enige verschil zit hem in:
- Er geen 3 stekkers (Zwart, Blauw, Wit), maar 2 stekkers (Zwart en wit).
- (afbeelding 5) Nu moet het witte metergedeelte verwijderd worden. Dit deel is op 3 punten geborgd (zie pijlen) Door de witte randen 3/4 slag te draaien ontgrendelt u het metergedeelte. Dit gaat vrij zwaar en hiervoor kunt u dan eventueel voorzichtig een tangetje op de witte rand zetten. Nu trekt u het metergedeelte rechtstandig omhoog. Dit hoeft dus niet!
Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor welke schade of welk letstel dan ook, eventueel ontstaan bij de montage.
Ik heb zelf de grijze telleringen in mijn e46 coupe. Het plaatsen van de ringen is opzich niet zo heel moeilijk als je weet hoe je de tellerbak zonde schade uitelkaar krijg. Ik heb ze dus niet zelf geplaatst maar door HL automotive in Ede. Het kost je een tientje meer maar dan weet je zeker dat het goed gaat. Deze telleringen worden in de cockpit geklikt en zijn van een goede kwaliteit. De chrome telleringen hebben ze ook.
gr Gerard
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?