z3 bj ´99 start niet meer ,géén onsteking en benzine

• paulus

mijn bmw z3 start niet meer,de start motor draait wel goed rond maar slaat niet aan,heb eerst in de zekering kast gekeken en er was een zekering stuk van de centrale deur vergrendeling ,deze ging er direct weer uit ,er zat aard sluiting in de achter klep bekabeling ,dat is opgelost,nu wil de auto niet aan slaan,geen vonk en geen draaiende brandstof pomp,wie weet waar ik moet zoeken!

• fsmit79

Het is wel heel toevallig dat zowel de bobines (en dus bougies) en de brandstofpomp geen spanning krijgen, althans dat begrijp ik uit je bericht. Zoek het dan toch eerst nog eens in de stroomtoevoer. Zekeringen en relais. Als daar wel spanning op staat, maar niet op de bougies en brandstof pomp, zit er een breuk.

Heb je hem overigens al uitgelezen? Foutmeldingen zouden het een stuk makkelijker zoeken maken.

• Vakman Ruud

Wat is het chassisnummer?

Ruud

• paulus

Ruud,WBACM11050LF01907. mvg,paul.

• Vakman Ruud

Lijkt erop dat de ringantenne de sleutel niet herkent, dus startblokkering.

Na het uitlezen van de sleutel geeft WDS het startsignaal aan het motormanagement die weer oke geeft aan de brandstofpomp.

Groeten.

Ruud

• paulus

Oke´Ruud, dat wordt dus naar de bmw !deze kan dus weer de DWS een start signaal geven!

• Vakman Ruud

Sorry, typefout moet EWS zijn.

• paulus

ruud ,je had helemaal gelijk ,vandaag de auto weer opgehaald van de bmw garage,kan ik nog ff genieten van het mooie weer,mvg.