afslaan 320d 2001

• Vincent

Op de snelweg in Frankrijk stopt de auto er mee, reed met caravan.

Auto op vluchtstrook gezet en proberen te starten, hij start prima maar pakt niet aan, weet zeker dat er genoeg brandstof in zit.

De BMW wordt maandag as thuisgebracht. Ik zat zelf te denken aan de brandstofpomp. Er ging geen lampje op het dashboard branden ten teken dat er iets mis was.

Herkent iemand dit probleem?

• Vakman Ruud

Bij de E46D met TU motor zijn er twee opvoerpompen.

A: in de tank

B: onder de auto ter hoogte van de bestuurdersstoel samen met de brandstof verwarming.

Wel starten geen trekkracht?, de pomp B die buiten onder de stoel zit.

Niet starten de pomp A in de tank.

Succes.

Ruud

• vincent

Ruud, kan het de hogedrukpomp onder de motorkap niet zijn?

• fsmit79

Vincent, die pomp gaat meestal lekken, maar valt eigenlijk nooit zomaar uit. En geloof me dat Ruud het aan het rechte eind heeft. Niet alleen omdat hij Ruud is, maar ook omdat het volgens mij het meest besproken en beschreven probleem op dit forum zou kunnen zijn…..Probeer het eens met een goeie ram op die pomp, dat is een veel genoemde truc om het euvel te traceren.

• Vincent

Ik wil Ruud niet tegenspreken maar ik heb geen pomp, buiten onder de bestuurdersstoel, ik maar 1 pomp in de tank en een hogedrukpomp onder de kap.

Het type dat ik heb heeft het brandstoffilter ook onder de kap, volgens sommigen zijn er van dit type niet zoveel op de markt.

Als ik een slang van het filter haal, en start, komt er een straal diesel uit, dus de tankpomp lijkt me goed.

Kan het zo zijn dat de elektronica die aan de pomp zit kapot is.

• Vakman Ruud

Dat is afhankelijk van het bouwjaar.

Maar uitlezen en een brandstofdruktest moeten de oplossing geven.

Het kan namelijk ook goed dat de brandstofdruk sensoren een probleem zijn.

Er zitten er twee op de hogedrukrail en een op de pomp.

Groeten.

Ruud

• paulus

heb ik ook gehad voor 90 % is het de hogedrukpomp ! revisie of nieuwe maakt qwa kosten niet veel,paul.

• Vincent

Heb vorige week pomp laten reviceren en demonteren en monteren voor 799 euries ex btw bij ECU TRONIC in Groningen.

Hij loopt weer prima

Bedankt iedereen voor het meedenken.