Ruud,
Bovengenoemde items waren een maand geleden al vervangen incl.de luchttemp.sensor in inlaatspruitstuk en temp.sensor in de oliepomp,waar het mij omging is de dubbele temp.sensor op de cylinderkop bij cylinder 6
Eergisteren was ik weer bij de dealer,om verder te zoeken,ik heb gevraagd het inlaatspruikstuk te verwijderen,en wat bleek,hij zit er inderdaad met partnr:13 62 1 703 993,deze komt niet op de partlijst van een M54 motor voor wel op de M52 motor,het blijkt dat in 2001 de 520I E39 met beide motoren is geleverd,misschien is er toen met samenstellen van de partlijsten iets fout is gegaan in Duitsland.Mijn VINnr geeft aan dat ik een M54 motor heb.
Er zit nu een nieuwe sensor in,en ik moet zeggen dat de motor koud beter loopt,starttoerental is iets hoger en als nu de airco bijkomt heb ik geen last meer van toerental schommelingen,merk dit ook tijdens het schakelen,toerental zakt niet meer als een speer naar beneden,maar gaat veel rustiger,al met al vind ik dat de auto een stuk soepeler rijd en daar ging het mij om.
Ondanks alles blijft dit een heerlijke auto om mee te rijden.