Trekhaak 535i GT

• Piet540i

Weet iemand een adres(ervaringen), niet een Bmw dealer waar ik een trekhaak (electrisch!) onder mijn

535i GT kan later monteren? gr.Piet

• magnum

Nee maar ongevraagd vraag ik me wel af of je dat wel moet willen.

Als ik zie wat voor bende een erkende dealer al maakt van de bedrading achterin voor een nageplaatste afneembare bosal trekhaak. En dat nog in een redelijk courant model als een E61. De haak is in de LPI versie echt heel goed gedaan en dat voor een afterservice modelletje op het einde van de bouwreeks.

Electrisch met bediening ergens voorin de auto is een hele dradentrekkerij dunkt me. En weet ik uit eigen ervaring. Die simpekle ple boerenlullen pdc in de meeste auto's werkt alleen als je achteruit is inschakeld. Dat is nog te doen maar als je PDC zoals bij BMW ook ballistic gaat in P of N stand ben je bruin. Iemand een permanente oplossing daarvoor ??

En of er in NL al iemand is die kan zeggen dat ie veel ervaring heeft met een GT . Dealer of niet lijkt me een nee.

Mooie vraag voor de Duitse beterweters op auto treff/talk etc maar helemaal vlekkeloos gaat het niet

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic222370_elektrische_Anh%C3%A4ngerkupplung_einbauen_5er_BMW_-_E60___E61.html

• Vakman Ruud

kijk op onze site:www.rapservices.nl en maak aan afspraak.

Groeten.

Ruud

• Ad

Hallo beste magnum,

Ik denk dan stiekum, dat er wel bedrijven zijn, die toch wel een antoord hebben op uw vraag.

Probeert u het eens bij Stefan bertelshofer.de weten die het antwoord niet, wat ik me eigenlijk niet kan indenken.

Maar toch, even een slag om de arm, dan hebben we nog Jaeger, die maakt echt perfecte en zeer complete kabelbomen voor de trekhaken zonder enige romslomp.

Ik kan u een paar e-mail adressen geven:

U dient wel in het Duits te gaan corresponderen, ik weet dus niet of dit een probleem geeft voor u.

Voor Stefan Bertelshofer kan u mailen naar : bernhard.brosi@bertelshofer.com ( dit is de technieker van bertelshofer.)

Voor de firma Jaeger kan u mailen naar : S.meidt@jaeger-automotive.de

B.graw@jaeger-automotive.de

IK zelf heb zeer goede ervaringen met deze firma's, en de service is echt top.

Ik heb een trekhaak gekocht bij Stefan Bertelshofer, en die werkt echt heel goed, ook de electronica.

ik heb echter geen uitbreiding er bij genomen voor de PDC, die kan ik toch uitschakelen, en dat is enkel maar bij het inschakelen van de achteruitversnelling.

Verder werken all verlichting voor de volle 100 %.

Bij het inschakelen van de achteruitrijlichten en de mistachterlamp, als ik de caravan achter de auto heb hangen, dan worden de achteruitrijlichten en de achtermistlamp netjes uitgeschakeld, en weer ingeschakeld op de caravan.

Ik denk zo, als zij geen antwoord hier oop hebben, dan zullen er weinigen zijn die dat wel hebben.

Misschien ook eens even contact opnemen met Vakman Ruud, dat is altijd dichterbij!

Met vriendelijke groet,

Ad