Ik ben benieuwd of iemand weet wat dit kan zijn:
Effe vanaf het begin, bak waar de rembekrachtiger in zat was vol water gelopen. Rembekrachtiger kapot (zat vol met water). Op de sloop heb ik eentje gescoord van een E38 7-serie, uiterlijk is hetzelfde, kleur van de bekrachtiger ook. Er zat geen water oid in.
Het was wel eentje van een 7-serie met DSC (verwar dit niet met ASC), dus de hoofdremcilinder had een extra aansluiting op een externe ronde pomp. Maar voor de rest zag de bekrachtiger er exact hetzelfde uit.
Schijven en remblokken vervangen, nu komt er wel een MAAR: tijdens het ontluchten van de remmen (met zo een grote machine die je op de rempomp zet) linksvoor hebben ze de ontluchtingsnippel er niet af kunnen krijgen omdat die kneiterhard vast zit. De monteur zei ook dat er gevaar was dat het ding kon afbreken als ie meer kracht zou erop zetten. Ik dacht zal niet veel uitmaken.
Ik heb het gevoel dat de pedaal nog steeds vrij hard is, je moet echt hard de rem intrappen om de auto te laten stilstaan, ik heb een referentie, maat van me heeft precies dezelfde E39 530d van 2001, en daarbij hoef je de pedaal maar licht aan te raken voor veel vertraging…
Zou dit komen doordat er lucht in de leidingen zit, doordat linksvoor niet is ontlucht? Of zou dit komen doordat de nieuwe bekrachtiger ook slecht werkt? Als je de bekrachtiging vervangt bestaat er dan kans dat er lucht in het systeem komt? Ik hoop uiteraard dat het lucht is want dan mogen ze alsnog die nippel proberen open te maken om het verder af te maken. Want zo vind ik de auto echt niet lekker rijden.