geen geluid telefoon na ombouw bm54

• Marco Fuldner

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem: nadat ik mijn bm54 met defecte eindtrappen heb gerepareerd heb ik geen geluid meer via de carkit….

Radio en de rest werkt prima!

Na even te hebben gegoogled blijkt de omschakeling van de speakers in de eindtrappen te gebeuren?!……

Doordat ik een nieuwe 4 kanaals eindtrap heb ingebouwd, gebruik ik de (defecte) originele eindtrappen niet en mis ik dus die omschakeling….

Wie kan me daar meer over vertellen?

Mvg Marco

• r.ludeke

Hallo, ik heb ook een kapotte bm54 met een parrot mk9200. De speakers links doen niks meer, maar via de parrot wel. Mijn plan is om hem te repareren. Als ik daardoor mijn parrot verlies ga ik toch voor een goede gebruikte op ebay.

Heb jij al een oplossing gevonden?

• Marco Fuldner

Ja, jouw probleem is goed te repareren, jouw parrot schakelt de speakers om, das geen probleem.

De originele carkit is niet meer te gebruiken na ombouw, blijkbaar.

Hoe ben jij van plan hem te repareren?

gr. Marco

• r.ludeke

Ik heb een repairkit besteld op deze site BM54, Als het lukt ben ik voor 60€ klaar(tu) , lukt het niet dan maar ebay proberen. Staan er een aantal te koop. (de radio module)

Gr. Rolf

• Orientblau

Kan het niet zo zijn dat dit opnieuw met de dis moet worden geprogrameerd?

Ikzelf heb een orginele(BMW e39) HarmanKardon versterker ,radio met soundprocessor in mijn E39.

Mijn Navigatie MK2 heb ik vervangen door een MK3 navigatie.

Hierdoor moest de HK versterker los om bij de mk2 Navigatie te komen.

Sinds die tijd ben ik mijn equiliser instellingen kwijt. Mijn equliser is in het scherm niet meer terug te vinden.

Ik denk dat dit ook opnieuw moet worden geprogrameerd.

Ik mis de equliser niet zo dus laat ik het maar.

Groet,

Martin.

• r.ludeke

Gelukt, was wel een secuur klusje om alle draden vast gesoldeert te krijgen.

• Marco Fuldner

Dag Rolf, fijn dat het je gelukt is!

Welke punten heb je gebruikt, de vier aansluitingen bovenop de smd-condensatoren of direct aan de eindtrap?

gr. Marco

• Stef

Hoi, ik heb ook een defect BM54 en ben van plan deze zelf te herstellen.

Welke repair kit is aan te raden en hoe best solderen?

• Vakman Ruud

Programmeren gaat met Progman.

Groeten.

Ruud