Wervelkleppen BMW diesels

  • Vakman Ruud

    Ik heb inmiddels de wervelkleppen uit mijn E46T,320D vervangen door afsluitplaten.

    Inmiddels aardig wat kilometers gereden en er is geen noemenswaardig verschil in vermogen enz.

    We moeten de foto's nog op de site zetten, maar wie ze wil zien kan me nu al mailen.

    Ik wil een vaste prijs berekenen voor het vervangen van de kleppen.

    De modifcatie zal het volgende omvatten: ( in volgorde van het werk)

    -verwijderen van alle afdekplaten van de motor

    -het testen van de verstuivers

    -verwijderen van de inlaatspruitstuk

    -het doormeten van de gloeibougies

    -montage van de afdekplaaten

    -controleren (en vervangen) van de vacuumleidingen die zich onder het inlaatspruitstuk bevinden

    -montage van het inlaatspruitstuk.

    -proefrit

    -uitlezen van het storingsgeheugen.

    -afbouwen.

    Extra moet in rekening brengen:

    -het vervangen van de slechte verstuivers

    -ontkolen van het inlaatspruitstuk

    -het vervangen van slechte gloeibougies

    -vervangen van het luchtfilter

    -vervangen brandstoffilter

    In mijn geval kwam ik erachter dat de ventielmagneet van de radiateur jaloezieën stuk was.

    Zo iets komt er dan ook bij enz.

    Ik hoor het wel, nu nog een test bij een 5 diesel serie E39.

    Groeten.

    Ruud

  • Orientblau

    Hallo,

    Ik rijd al jaren zonder deze luchtwervelingskleppen In mijn E39 530DA. Jij noemde ze ook wel vlinderkleppen geloof ik.

    Heb ze toen laten verweideren vanwege de horror verhalen destijds.

    Het rijdt goed. Accelereren vanaf 100km per uur gaat naar mijn gevoel ietsje anders.

    Als ik gasgeef, zonder dat de kickdown wordt ingeschakelt duurt het gevoelsmatig net ietsje langer voor dat ie goed oppakt. Net of het turbogat een pietsie groter is.

    Maar als ie dan oppakt dan trekt de auto harder als voorheen en blijft doorgaan.

    Ben benieuwd naar jouw ervaringen later met de E39.

    Een vermogensbank meting voor en na de modificatie zou echt ideaal zijn.

    Als ik het goed heb heeft alleen de 530d automaatversie deze wervelingskleppen.

    Groet,

    Martin

  • Rob530DH2002

    Klopt, de mijne (met handbak) heeft deze kleppen niet.

  • Tike

    This is exactly what I was looking for. Thanks for wrniitg!

  • Jodecy

    Big help, big help. And superlative news of cuorse.

  • ogmmfnuuze

    XfMdmw , apmrxatwdmoe, jwgsffzkurpb, http://mccwkqfdrrdh.com/

  • Raimond

    Hallo Ruud,

    Heb een BMW e60 530d uit 2003 gekocht, en wil nu de wervelkleppen er zsm uit hebben. Waar zit je ergens?

    Vriendelijke groet,

    Raimond

  • Orientblau

    Hallo,

    Het is dus een automaat?

    Bij de 530/525 E39 diesel heeft aleen de automaat luchtwervelingskleppen.

    Bij de E60 weet ik het niet zeker.

    Wel heb ik begrepen dat de E60 gevoelliger is vwb de wervelkleppen dan de E39.

  • pieter

    Ruud ik krijg geen berichten meer op het forum geplaatst.

    Ik rijd een bmw 320i e46 uit 1998. Nu is het volgende…. in ene stuur de auto zeer zwaar onder het rijden en giert hij wat. Bij openen van de motorkap zag ik de milieuplaat vol liggen met olie. Overgens ook opmerkelijk is dat het reservoir helemaal nat van de olie is. Wat zou er nu aan de hand zijn? Slang stuk of iets anders?

    Alvast hartelijk dank.

    Groeten Pieter