elektrische storing E39, lekstroom van 256 mA >>

  • Bob

    Heren,

    Allereerst het type auto waar het om draait;

    BMW 528i E39

    bouwjaar 1996

    De auto rijd verder perfect, niks over te zeggen, alleen nu het volgende probleem.

    sinds ik er een orginele bmw navigatie met 4:3 scherm heb ingebouwd word mijn accu constant leeggetrokken.

    Nu ben ik al aan het meten geweest, er is een lekstroom in rust als de k-bus ook uitgeschakeld (na 16 min.) is van 19/20 mA prima dus.

    Alleen dit is niet constant, er zit een uitschieter tussen naar de 40 mA ook nog niet erg, maar dan opeens komt er een uitschieter naar 256 mA.

    dit is niet constant, het zijn steeds puls uitschieters, maar dit stuurt wel de boel aan tot opstarten..

    Dit is niet normaal, nou heb ik alle onderdelen van de navigatie los gehad maar nog de uitschieter.

    Zekeringen achterin de auto 1 voor 1 eruit en allemaal, niks geen verandering.

    Voorin, mee bezig geweest met uitgeschakelde interieursensoren, maar dit mocht niet baten, op de een of andere manier word mijn navigatiecomputer aangestuurd.

    Er word dan constant zo'n 1,5 tot 2 A opgenomen.

    Nou heb ik gisteren de hellingshoekschakelaar in de koffer los gekoppeld, het leek goed te gaan, maar zodra deze opgekoppeld werd ging de navi spelen.

    Is dit toeval? een nieuwe sensor kost 95 euro dus beetje te duur om zo klakkeloos te vervangen.

    De kachelweerstand is pas vervangen, dit is ook een gemodificeerd type dus daar kan het ook niet aan liggen, clima paneel los gehad, geen verbetering.

    Even op een rij wat tot nu toe allemaal losgekoppeld is geweest;

    navi scherm 4:3

    navi speler mk3

    radio module BM54

    Antenne versterkers, links en rechts

    audio versterker

    hellingshoeksensor

    interieursensor dak

    spiegel met interieursensor

    clima paneel

    kachelweerstand

    alle zekeringen in de kofferbak

    in dashboardkastje zekeringen radio, instrumentencluster, airbag

    contactslot (elektrische deel)

    wat mij wel opviel, gisteravond de auto met de sleutel op slot gezet, kon zojuist netjes starten, zou het dan toch met het alarm te maken hebben??

    Alle lampjes in de koffer en alles gaan netjes uit, er is iets dat de navi inschakeld waardoor deze dus m'n accu leeg trekt..

    wie kan mij helpen??

    Bedankt alvast

  • Frank

    Gebruik je soms een verkeerde cd/dvd voor je navi ?. Ik bedoel een gekopieerde die niet afsluit. Dan blijft je navi constant aan (in je kofferbak uiteraard)

  • Bob

    de navi computer gaat wel netjes uit, power lampje dooft..

    er zit wel een gebrande cd in ja, maar moet lijkt mij niks uitmaken?

    de stroomverbruiker is er trouwens ook als de navi afgekoppeld is.

    er is iets dat een puls geeft van draaien maarr

  • Rob530DH2002

    'er is iets dat de navi inschakeld waardoor deze dus m'n accu leeg trekt.'

    Als ik de deuren of kofferklep open gaat de navi altijd lezen (rood lampje licht dan op), je had het over interieursensors dus ik neem aan dat je de kofferklepsensor ook bekeken hebt?

  • Bob

    ik ben weer een stukje verder.

    het zit in de instrumenten cluster.

    vanavond alle 3 de zekeringen eruit gehad, uit m'n hoofd 18, 23 en 40

    en lekstroom gemiddeld over een half uur 22mA prima dacht ik zo.

    Nu is mij bekend dat de instrumenten cluster hoort te communiceren met de navi, dit doet de mijne niet.

    zou het een kwestie van aanleren zijn bij de dealer?

    Gr Bob

  • Bob

    jep, heb de kofferklep overbrugt door te doen alsof deze op slot was, slot doordrukken.

    heb daar ook direct een meter op de accu gehangen..

    dat die gaat spelen zodra er een deur of kofferklep geopent word is mij bekend, hier is ook niks mis mee.

  • Bob

    we zijn weer een stukje verder..

    als ik de auto niet op alarm zet maar gewoon met de sleutel op slot draai is er niks aan de hand.

    dan toch een alarmstoring?

    volgende week donderdag ga ik naar de specialist om de bmw uit te laten lezen, hoop dat er dan meer uit komt

  • Ruben

    Hoi Bob,

    Ben je er ooit achter gekomen wat het probleem was ?? Ook al zijn we inmiddels 3 jaar verder in de tijd :) Ik heb een E39 die hetzelfde probleem lijkt te hebben…

    Alvast bedankt ( mocht dit forum uberhaupt nog actief zijn )