318i op LPG

• Louis

Hallo,

Heb een 318i Touring ( E36 ) uit 1999 op LPG ( LPI ).

Na loslaten van gaspedaal ( roluitschakeling komt in ) en weer opnieuw gas geven, prutteld en hakkelt de motor alsof deze op 3 pitten loopt. Even op benzine schakelen rijdt goed en dan weer op LPG en rijdt weer goed.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Graag jullie reactie,

Louis

louis2@tiscali.nl

• a hage KP23189

Ik heb het ook gehad met mijn e46 318, het komt erop neer dat het waarschijnlijk 1 vd bobine's zijn die niet meer goed functioneren. Daarnaast 1 keer per maand 20 km op benzine gaat vervuiling wat tegen door het schrale gas. Ik had het met een g3 waar hij automatisch start op benzine en na 1-2-3 minuten overschakeld naar gas, Maar de dealer adviseerde dus 1 keer maand benzine te rijden gaat dit probleem gedeeltelijk of helemaal tegen.op die manier gaat hij daardoor op 3 pitten lopen.

een bobine koste voor mij 40 euro. Na 5 km kwam de 2e die er net naast zat deze ook vervangen met behulp vd wegenwacht en sinds dien al 5000 km geen problemen en niets stoterig reageren.

Omdat er ook maar weinig benzine gebruikt wordt doe ik er maar voor schonere motor de duurdere variant in shell plus 98.

succes a hage

• Louis

Dank voor je reactie,

Echter als het een bobine zou zijn bij mij, waarom dan op benzine wel goed lopen en na omschakeling weer goed op G3 ?

Zou het dan vervuiling of te weinig doorstroom kunnen zijn, zo ja waar.

Misschien heeft vakman Ruud een goede hint ?

graag jullie reactie