wat kost het spuiten van een deel van het plaatwerk?

• theone

Hallo,

Wilde graag van jullie forumgenoten weten wat de normale prijs is voor het spuiten van het plaatwerk voor een BMW.

Heb beschadigingen aan motorkap en kofferdeksel en heb hier en daar al geinformeerd, maar krijg steeds andere prijsofferters.

Ps: er zitten geen deuken in het plaatwerk.

Een voorbeeld: spuiten motorkap(deze moet helemaal kaalgeschuurd worden) 425 euro

spuiten kofferdeksel 225 euro.

Nu is mijn vraag wat is een beetje de gangbare prijs hiervoor?

• sander

nou dat wat je noemt is redelijk!

ik weet wel dat in veel schadebedrijven de mensen ook mogen beunen en dat je dan wel eens goeiekoper uit kan zijn,moet je alleen wel even gaan vragen hier en daar.

in welke regio zit je?

• theone

Regio Zeeland Sander.

• sander

oho das ver weg,tenminste vanaf amsterdam gezien dan

tja dan moet je een spuitbedrijfje benaderen in jouw buurt

of belgie??

• Ad

Hallo Theone,

Al eens geprobeert bij Auto Team Goes?

Misschien weet de werkplaats chef aldaar wel iets, Jef Haans.

Die heeft wel eens een hele auto voor mij gespoten, ooo, wat was die mooi, echt zeldzaam mooi.

Dat is een echte vakman, wel met de grote klasse op het gebied van spuitwerk en strak zetten van een auto!

Zo mooi krijg je ze niet gauw, en toen der tijd was hij heel erg schappelijk, eigenlijk gewoon goedkoop te noemen.

Hij werkte toen nog in Bergen op Zoom, bij een andere firma.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• theone

Hallo Ad,

bedankt voor de tip, maar ik woon aan de andere kant van het water(Cadzand).

Dus niet echt handig voor mij om het in Goes en omstreken te laten doen.

Een optie is idd Belgie.

Weet iemand toevallig of het daar echt goedkoper is?

• Ad

Hallo beste Theone,

Ja, ik dacht lokatie Zeeland, en dacht even niet na dat het ook aan de overkant zou kunnen zijn.

Ja, dan even verder zoeken in Zeeuws Vlaanderen of wellicht België.

Gewoon even bellen voor de beste prijs.

En dat iedereen andere prijzen hanteren, dat is normaal, maar benden de 300,00 euro is al goedkoop!

Voor een spatscherm, dat kan soms varieren tot wel 400,00 euro.

Waarom de motorkap helemaal kaal schuren, dat begrijp ik even niet?

Als men de steeninslag plekken even kaal maken, en even goed in de etsprimer zetten, vervolgens goede grandlaag aanbrengen, en goed verwerken dat alles weer helemaal glad is.

Vervolgens nog eens een goede grondlaag aanbrengen, en weer goed in de basislak zetten en weer voorzien van een aantal goede lagen blanke lak.

Dan heb je echt een hele goede en mooie laklaag.

Die auto die Jef gespoten heeft voor mij, die had een laag of 4 grond verf, 6 lagen basislak, en 6 lagen blankelak.

Allemaal 2 componenten lak dus, geen water gedragen rommel.

Want daar zit een hele berg verschil in, en je ziet het ook drommels goed ook.

Het was een zilver metallic lak, die afwerking had een diepte, die was echt ongekend, en zeer prachtig.

Ik wens jou succes toe, en met bellen weet je soms ook nog wat geld in je knip te houden ook.

Met vriendelijke groet,

Ad

• fsmit79

Ik heb destijds gewoon even gegoogeld en daarna via marktplaats een tent in het Westland achter Den haag gevonden. Hier om de hoek en de goedkoopste die ik kon vinden. Omdat het om een bumper ging durfde ik het wel aan, maar het resultaat was keurig. Geen druipers en sinasappels, gewoon keurig gespoten. Voor een bumper was ik 150euro kwijt en volgens mij rekent hij per plaatdeel 200euro inclusief schuren, zonder deuken.

• roy

hallo theone

ik wil ook wel eens kijken hoeveel werk het is,ik woon in oostburg en doe wel eens een spuitklusje in mijn vrije tijd

heb zelf ook 2 bmw's e36 waar ik zelf veel aan doe

groetjes

• theone

Hallo catepilar,

je moet me maar een persoonlijk bericht sturen, dan kunnen we iets afspreken.