Hallo allemaal,
Klein probleempje waar ik niet meer uitkom. Het volgende is het geval:
Als ik de auto start gaat het gele oliedruklampje na 10 seconden ongeveer 3 seconden branden om daarna uit te gaan. Daarbij maakt het niet uit of de auto warm of koud is, de buitentemperatuur warm of koud is, of dat ik 100 meter of 100 km heb gereden. Na die 3 seconden blijft ie ook uit bij alle mij bekende rijomstandigheden.
Zo gauw de motor ook maar 1seconde af is geweest, gaat het lampje weer 3 seconde branden. Volgende reeds geprobeerd (niet in chronologische volgorde)
- Olie op minimaal peil
- Olie op max peil
- 5W30 - 10W40
- Oliedruksensor vervangen
Het probleem begon ooit na dat ik 1 liter 10W40 heb bijgevuld (op vakantie en helaas er was niets anders beschikbaar). Maar daarna is er ook weer 5W30 ingegaan bij de volgende beurt, dus mogelijk dat het gewoon toeval was. Daar toen ook niets gevonden.
De laatste test deze ochtend uitgevoerd: Vlakke weg 80 km/h in 5, dan contact eraf maar met de auto gewoon in versnelling en niet ontkoppeld. Als ik 'm daarna in contact zet (zonder natuurlijk de startmotor te gebruiken) dan gaat ie ook weer 3 seconden branden om daarna uit te gaan.
Zou dit gewoon een computerprobleem kunnen zijn?
Alle advies is welkom