Hallo,
Een paar dagen geleden ben ik bij een garage geweest. (Geen BMW dealer) Airco weerstand is vervangen, kleine beurt en luchtfilter vervangen.
Ik haal de auto op en start deze. Na de start zag ik dat de toerentellerwijzer schommelde. Ik in paniek en gevraagd wat er aan de hand kan zijn aangezien dit probleem ik eerder niet had. De auto liep mooi stationair!! Heb bij de BWM dealer de auto laten uitlezen. Ze vonden geen storingen. Ben vandaag bij een andere garage geweest, omdat het controlelampje motor brandde. De auto opnieuw uitgelezen en de fout hersteld maar helaas, de toerenteller blijft schommelen. Als ik de airco inschakel dan gaat de wijzer naar 1000 toeren, zet ik de airco uit dan gaat de wijzer naar 500 toeren; in rap tempo. De motor is heel onrustig. Hij slaat nog net niet uit. Oja als ik voor het stoplicht sta dan gaat de wijzer ook wel eens na 2000 toeren?!?! Ik doe niets?!!? Morgen zal ik weer naar de garage gaan om de bevindingen vandaag aan te geven. Weet iemand van jullie wat dit kan zijn, zodat ik de monteur een stapje voor kan zijn?? Graag jullie antwoord.
Betreft BMW touring 316, 2002, hele fijne auto maar nu niet meer zo… Tijdens het rijden geen problemen. Groetjes, Shirley