BMW Mk3 software (update)

• Sven

Ik heb geen navigatie software (kwijt) Hoe kom ik erachter welke software ik nodig heb? Ik heb in mijn systeem gezocht en kom 3-1/63 tegen. Dit zou betekenen dat ik software v63 heb (?) lijkt me althans.Wie kan me uitleggen hoe dit werkt?

Ik kom er namelijk met zoeken niet echt achter. Neem aan dat je namelijk ook firmware versies moet matchen, toch?

• sander

navigatie software??

wat bedoel je ,geen navi cd,s?

hoe bedoel je firmware versie,s matchen?

heb je cd of dvd navi?

staat op je navirekenaar

• Sven

Hee Sander! Dankjewel voor je reactie hierop. :)

Ik heb wat extra informatie weten te vergaren. Ik heb software versie 3-1/63. Dit zou staan voor MK3 (klopt) 1 scherm (klopt) en software 63 = 6.3. Dit is de firmware op de navigatie computer. Wat ik dus mis is/zijn dus de navigatie cd('s) inderdaad. Ik word alleen niet echt wijzer van de verschillende versies, weet jij wat de laatste is toevallig?

• sander

nee geen idee maar je hebt geen speciale cd,s nodig bij een bepaalde firmware

als je cd,s hebt die geschikt zijn voor het systeem wat je hebt dan werkt het gewoon

kijk maar eens op marktplaats daar word zat aangeboden,mocht je niets vinden meld het maar even

welk type en bouwjaar auto met welke lijn navi heb je

ik heb bv high dvd,navigatie

maar voor de cd versies heb je ook verschil,of bedoel je dat juist?

http://link.marktplaats.nl/455703129

check hier maar eens

• Sven

Ik heb een MK3 navigatie computer met 16:9 screen. The radio is een BM54 unit voor de aux. De auto is een E46 Coupe 323Ci verder. Ik heb de navigatie afgelopen weekend zelf ingebouwd (wat een klus!) en had dus de software nodig. Gister avond ben ik er even verder ingedoken en heb het een en ander gedownload en dit samen gesteld tot een werkende cd met de laatste kaarten! :)

Mocht iemand dus nog een cd voor de benelux willen ik kan hem zo online zetten als .iso

• yup

Vraag het effe hier, mijn mk3 firmware is erg oud, weet iemand een manier om dat te updaten? ik weet dat je firmware moet branden maar waar vind ik de laatste voor mijn mk3.

En kan ik gewoon alle kaarten gebruiken zonder update?

• sander

zoeken op t net

en ja ik denk t wel

• Rob530DH2002

Gisteren nog gezocht naar firmware updaten n.a.v. dit topic, op een Amerikaans forum werd gezegd dat er voor de MK3 vanaf versie 40 weinig (merkbare) veranderingen zijn, de MK3 gaat tot versie 63. Het luistert ook nog eens heel nauw, je moet met 2 cd's aan de gang die op lage snelheid gebrand moeten worden en met goeie kwaliteit cd's. Als het updaten mislukt kan je navi ‘gebrickt’ worden (werkt dan niet meer). Waar heb je de laatste navi cd's gevonden? Ik vond ze niet zo snel en kan wel een recentere versie gebruiken want ik heb nu de 2006 Benelux cd.

• yup

Ik heb niet eens splitscreen, en volgens mij heb je dat wel als je update. Vandaar mijn interesse, mijn software is echt ongelofelijk verouderd.

• Sven

Ik heb de cd gebrand op normale snelheid -tegen beter weten in- en hij werkt als een zonnetje. Vandaag getest naar het werk; super! Waar ik ze heb gevonden is via via, lastig uit te leggen. Hoe dan ook, als je hem ook wilt, wil ik dat wel regelen voor je. Goede forum-members zijn altijd welkom! Even voor de duidelijkheid, ik heb dus de benelux kaart voor 2010/2011 en niet de firmware hè. (als je het wilt, stuur even een privébericht)