BMW 330cd met elektrische problemen

• Marvin

Hoi,

Afgelopen dinsdag heb ik een BMW 330cd uit 2004 gekocht bij een garage in Noord-Brabant na inruil van mijn oude wagen. Toen ik wilde startte kreeg ik hem al niet direct aan en kwam de monteur met een power station en sloot deze aan op de voorste kontaktpunten, waarna ik de auto gelijk kon starten. De monteur zei; “Bij de Apk zullen ze wel de lichten aan hebben laten staan”. Beetje raar verhaal maar goed hij deed het.

Eenmaal thuis gekomen en een nachtje te hebben geslapen wilde ik weer gaan rijden en ik kreeg de auto met geen mogelijkheid gestart. Ik heb een vriend laten komen ook met een BMW maar dan 330d en startkabels, zowel voor als achter waar de accu zit hebben we de kabels aangesloten en zeker zijn motor 10 min laten draaien maar er gebeurde niks zelfs niet schokken bij het starten. Het leek er dus op dat die gewoon niet laad. Nu hebben we ook al een nieuwe accu erin gezet die hebben we gehad van de garage, want we hadden inmiddels al een paar keer met ze gebeld. Alleen doen ze niet zo veel en je moet zelf overal achteraan. Nu denken we dat het de dynamo is alleen moet we deze nog even doormeten.

Ik kreeg alleen wat raars te zien op mijn dashboard gisteren, zodra ik contact maak. Iemand die weet wat PPPPP betekent waar normaal je KM stand staat en mijn tellers zijn ook helemaal uitgeslagen naar rechts van de tourenteller, het verbruik en de temperatuurmeter??

Groet,

Marvin

• ge39rard

Heb je garantie bij de auto gekregen? Ik zou zo snel mogelijk de auto bij de garage zien te krijgen. Ze hebben jou een auto verkocht en deze behoort natuurlijk wel goed te zijn. Zij moeten de auto gewoon maken

Succes

Gr gerard

• Marvin

Neen is op de Hollandse manier gekocht, dus zonder garantie maar laat me niet afschepen door die garage.

• theone

Hallo,

hoe heet deze garage?

PPPP in display, klinkt als defect instrumentenpaneel.

Dat wordt een duur grapje.

• Marvin

Ik heb de anwb er maar bij gehaald ook al was ik nog geen volwaardig lid. Ik had me pas net aangemeld en dan duurt 8 of 9 dagen, eerdat ze je helpen anders moet je 150 euro dokken mocht je pech hebben tussentijds. De andere accu van de garage was dus ook niet meer geladen en kreeg even powerstroom van de ANWB en toen ging die weer aan, alles goed vast gezet en display was weer normaal en auto startte direct weer. Nu heb ik een 80 A accu gekregen van de garage maar en moet zeker voor dit type een 100 A gel accu in. Dus dat weten we dan ook weer de ANWB heeft me goed geholpen en ik hoefde van die gast niet die 150 euro te dokken, dus heb ik hem maar een fooi gegeven. Mijn dag kan niet meer stuk ((tu)

• ge39rard

Heel fijn!

gr Gerard