320d m47

• ede

beste bmw liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een 320d 136 pk bwj:2000 met ongeveer 340.000km op de teller. Ik heb de volgende vragen/probleempjes:

1:binnenkort een olie beurt geven,welke olie gebruiken i.v.m kilometerstand van motor?

2:Op kilom.stand 265.000 zijn alle riemen,looprollen/spanners en waterpomp met thermost.vervangen;wanneer zijn deze delen weer aan de beurt?

probleem1:wanneer de motor koud gestart wordt hoor je een geratel van ongeveer 2 a 3seconden vanuit de motorblok,het rode olielamp gaat dan ook na 2 a 3 sec.uit.deze geratel hoor je ook wanneer de auto ongeveer 1 uur heeft stil gestaan,maar dan ongeveer 1sec. geratel,na een half uurtje weer starten geen geratel.Wat kan dit zijn???

Probleem2:De aircopomp slaat om de 30 sec.aan en weer uit,direkt nadat de pomp uit is gegaan gaat de ventilator van de condensor keihard ongeveer 10 sec.draaien.Rijdend met airco aan hoor je in de auto een joelend geluid,stationair draaiend buiten de auto hoor je geen gejoel.Airco koelt wel,is 2 weken terug afgevult door een garage.Verder geen airco onderhoud gehad.

alvast bedankt voor uw hulp.

• ede

beste bmw liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een 320d 136 pk bwj:2000 met ongeveer 340.000km op de teller. Ik heb de volgende vragen/probleempjes:

1:binnenkort een olie beurt geven,welke olie gebruiken i.v.m kilometerstand van motor?

2:Op kilom.stand 265.000 zijn alle riemen,looprollen/spanners en waterpomp met thermost.vervangen;wanneer zijn deze delen weer aan de beurt?

probleem1:wanneer de motor koud gestart wordt hoor je een geratel van ongeveer 2 a 3seconden vanuit de motorblok,het rode olielamp gaat dan ook na 2 a 3 sec.uit.deze geratel hoor je ook wanneer de auto ongeveer 1 uur heeft stil gestaan,maar dan ongeveer 1sec. geratel,na een half uurtje weer starten geen geratel.Wat kan dit zijn???

Probleem2:aircopomp slaat om de 30 sec.aan en weer uit,direkt nadat de pomp uit is gegaan gaat de ventilator van de condensor keihard ongeveer 10 sec.draaien.Rijdend met airco aan hoor je in de auto een joelend geluid,stationair draaiend buiten de auto hoor je geen gejoel.het bovenste leiding met een vulnippel erop,die van condensor afkomt wordt zeer heet en de motor houdt ook af en toe in bij een snelheid van 60kmh,alleen met airco aan.Is de pomp aan het overlijden ivm kilometerstand??

alvast bedankt voor uw hulp.

alvast bedankt voor uw hulp

• Vakman Ruud

Kom eens langs.

Ruud