NAP

• bmwdraak

Hallo Iedereen

Na heel wat trouwe jaartjes heeft mijn e39 de geest gegeven.Na wat rondkijken heb ik er weer een gevonden wederom 525tds.

Een plaatje zoals meeste e39 zijn.Betreffende verkoper heeft ook NAP die overeenkomt met km stand.245k km.Ik heb echter twijfels over deze stand.Twijfel komt door slijtage aan het stuur.Mijne had 400k op teller en slijtage aan het stuur is minder dan bij aangeboden auto.Kan dit verschillen per auto?. Hoe betrouwbaar is NAP en valt er hiermee te sjoemelen?Volgens verkoper had auto maar 2 eigenaren voorheen.

Bij voorbaat dank

• sander

nap is in mijn ogen weinig betrouwbaar,omdat men zolang dat voor bv een apk gebeurd(bij een bij nap aangesloten bedrijf)rustig de kmstand terug kan zetten .

laat de auto even uitlezen bij een dealer in de buurt en je weet wel de juiste km stand.

simpel

• Jos

NAP is slechts een indicatie. Het geeft aan dat er een logisch verloop zit in de tussenliggende opgegeven km standen. Vooral als de auto evt uit het buitenland komt kan het zo zijn dat er een hele periode ontbreekt. Je kunt ook aan de stoelen zien of de zittingen uitgezakt zijn, heeft de auto een nieuwer kenteken dan het opgegeven jaartal, hoe is de staat van de schokdempers, hoe is de staat verder van het interieur etc etc. Allemaal zaken die iets zouden kunnen verraden over leeftijd en wel of geen goede zorg. Een opgepoetste auto hoeft vaak niets te zeggen, de binnenkant kan verrot zijn. Maak een proefrit, let op vreemde geluiden, je weet hoe jouw vorige 525tds was….kun je mooi vergelijken. Ik denk dat de anderen ook nog wel iets zinnigs kunnen zeggen. Ik wens je heel veel succes…een auto kopen blijft toch altijd een emotioneel gebeuren waar je bovenal je verstand bij moet gebruiken.

Groet, Jos