Ik heb een E39 530d van 2001, deze auto heeft last van trillingen. Het is meer snel “schudden” dan echt trillen, maar het is erg vervelend. Het stuur gaat licht heen en weer. De trillingen voel je licht vanaf 60 km/u, echt met 80 km/u, en tot +-160 km/u… Daarboven voel je weinig meer, bij 200 voel je volgens mij niks meer…
1 spoorstang is vervangen, auto is uitgelijnd, achterbanden zijn nieuw en alle banden zijn opnieuw gebalanceerd, er zitten Alpina replica velgen onder 235/40/18 (niet mijn keuze, was zo bij aankoop).
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Remmen zijn zowiezo krom, is het mogelijk dat het ALLEEN daardoor komt of is het een combinatie van iets in het onderstel?
Wat kan het allemaal veroorzaken?
Draagarmrubbers? (garage kan dit aan de auto vervangen, heeft gereedschap ervoor).
Stabilisatorstangen? (moet je die helemaal vervangen?)
Remvloeistof (hier ergens gelezen).
Vastzittende remklauwen? Hoe moeten deze schoongemaakt worden?
Kromme remschijven? Wat ik wil proberen is, als alles in het onderstel toch eraf moet, schijven afdraaien. Als ze toch kromtrekken omdat ze te dun zijn vervang ik ze alsnog.
Iemand tips voor mij? Het probleem is je kan wel alles tegelijk aanpakken maar 4x schijven + blokken + alle onderstel delen word een bedrag boven de 1000 euro (inclusief arbeid). Ik heb nu al 900 euro uitgegeven (motorsteunen, flexibele delen uitlaat, 2x banden, spoorstang)…