Hieronder exacte omschrijving van de bevindingen met mijn automaat BMW E39 530D aut 2003 (laatste serie oud model)
Bij normaal gebruik volgende klachten (nou ja klachten het blijft een BMW :-)
Na het starten en na het in de drive zetten van de bak duurt het een aantal seconden (+/- 8 a 10 sec) voordat de auto reageert op het gas
Rijdend doet de auto en de automaat alles geweldig ook automaat reageerd goed op kickdown ed
Na bijvoorbeeld stil te staan voor een stoplicht en weer gas te willen geven duurt het ook weer even voordat de auto reageerd eenmaal op gang alles weerk goed ook doortrekken gaat goed en reageerd rijdend wel direct op gasimpulsen
Met aanhanger het zelfde als bovenstaand aanhanger incl. boot weegt 1850 kg (gewogen op geeikte weegbrug)
Dan nu het lastigste probleem wanneer in de boot te water laat en de auto schuin op de helling staat en wegrijdt met een lege trailer kan ik wegrijden met bovenstaande gebreken
Het zelfde maar nu met boot op de trailer dus 1850 kg (auto mag 2000 trekken) als ik dan wil wegrijden reageert de auto geheel niet op op zijn gaspedaal ik kan hem tot de bodem intrappen de motor blijft gewoon stationair draaien na door 3 man geduwt te zijn en de auto weer recht staat op de weg reageert ie wel weer (natuurlijk wel met al omschreven gebreken/storingen)
Kan iemand mij vertellen wat het probleem is de BMW dealer adviseerd een nieuwe bak kosten bijna € 5.000,00 euro ik ben er zelf nog niet zo zeker van of het wel een probleem is met de automaat ikzelf neig meer te denken dat het om een software probleem gaat (veilige modus automaat oid (hij geeft dit overigens niet aan als storing) helppppppp