Lampje motormanagement brandt

• frankko

Goedendag,

sinds enkele dagen brandt het lampje van het motormanagement van mn e46 320i touring. Nu heb ik hem laten uitlezen door een kennis van me en het apparaat gaf aan dat het mengselsmering te arm is. Hij heeft hem gereset en een dag later sprong hij weer aan.

Wat zal er defect zijn? Lambdasonde of LMM meter. De auto rijdt verder prima.

• Vakman Ruud

Waarmee uitgelezen?

De juiste diagnose is in dit geval alleen met DIS te stellen.

Groeten.

Ruud

• sander

mengselsmering??

is t een tweetakt dan?

• frankko

Hij is niet met DIS uitgelezen maar met een universeel apparaat. Zal er wel mee naar de dealer gaan.

• EricNL

Hoi Frankko,

Je moet nadenken voordat je denkt dat je de oorzaak vindt van je probleem. Ik heb een ander draadje geplaatst..

-Elektronische storing vs. Mechanische storing-

Misschien heb je iets aan mijn ideeën

Groetjes

• e46coupe

Ga er zeker even mee naar de dealer en laat je auto daar goed uitlezen (maak eerst even een prijs afspraak, anders wordt het een duur uitlees-grap).

Als de motormanagement lampje brandt, moet je dat heel serieus nemen.

Je geeft al zelf aan dat er iets mis is met de smering. Dit kan een defecte oliepomp zijn, wat tot onherstelbare schade van je motor kan toe leiden!

Het kan ook idd een defect lambdasonde zijn, of iets anders. Dus even naar de dealer, of naar een goede monteur met DIS diagnose systeem.

Succes verder en wacht er niet al te lang mee…

• frankko

Vandaag de auto afgetankt en lampje was daarna direct uit. Gekke is dat het lampje de vorige keer vlak na een tankbeurt bij de BP aanging. Zal het aan de benzine kunnen hebben gelegen of is dit gewoon stom toeval?

• sander

misschien had je dr wel brommix in gegeooid

vandaar die mengselsmering melding (:D

• frankko

Dat zal ‘t geweest zijn want hij maakte als zo’n knetterend geluid.