Hoi allemaal,
Betreft een E46 Touring uit 2000, 318i, M43 blok, 193d km.
Last van een soms slecht stationair draaiende motor (100 RPM interval, waarbij auto schokt en schudt). Niet altijd aanwezig. Bij koude start sowieso niet. Bij warme motor de ene keer wel, de andere keer niet. Wordt er gek van . Ik heb reeds stappenmoter en gasklep gereinigd. Ook injectorreiniger aan benzine toegevoegd. Mocht allemaal niet baten. LLM lijkt op het oog schoon en in orde (voor zover dat met het blote oog is te beoordelen - waarschijnlijk niet
). Bougies zijn ‘wit’ met hier en daar een paar ‘bruine’ plekjes (zijn kort terug vervangen).
Zojuist met Carsoft 6.5 uitgelezen en de volgende foutcodes teruggekoppeld gekregen. Google maakt mij niets wijzer, vandaar even hier proberen.
DME/ME codes:
141 Lambda regulation
148 Misfire cylinder 4
Hoe dien/ kan ik deze codes te interpreteren in relatie tot mijn klachten? Betreft dit een kapotte lambdasensor (voor of na cat?). Lukraak vervangen en hopen dat probleem zich oplost? Ik heb niet het idee dat wanneer de motor slecht stationair loopt hij op 3 cylinders loopt (zo erg is het schudden nu ook weer niet). Kan het nog iets anders zijn dan een kapotte lambdasonde wat tot gevolg heeft dat deze codes verschijnen?
Alvast bedankt voor jullie input?
Grtz, Motis