bonkend geluid bij schakelen 330i wat is dat?

• karel

Hallo

Ik heb sinds kort een 330i uit 2000 gekocht, en nu hoor ik een bonk bij het overschakelen in elke versneling.

Wanneer ik de koppeling met gevoel los laat hoor ik het niet, maar het het hoort volgens mij niet.

Ik heb gehoord dat het mijn differentieel rubber is kan dat?

Wie kan mij helpen?

Groet Karel

• Sven

Het is niet je subframe wat gescheurd is? Een 330 heeft opzich voldoende kracht om dat voor elkaar te krijgen namelijk.

• sander

auto op de brug en goed kijken karel

misschien kun je zien wat er mis is

kan van alles zijn

• BMW L.A. CarParts

Zoals je het probleem beschrijft zal je het probleem moeten zoeken bij je aandrijfas..

Zal of de koppelingschijf (hardyschijf) of tussenas lager zijn die zijn tijd heeft gehad..

Succes ermee

• fsmit79

Het kan ook nog in een versleten koppeling liggen, maar als eerste denk ik ook aan hardyschijf en tussenlager.

• Rob

Hallo Karel,

We hebben het zelfde gehad met de 330I van mijn broer.

Auto in versnelling gezet en de auto heen en weer geduwd,toen zag je het achter Differentieel heen en weer schudden.

Een rubber lager bus uitgeslagen.

Beste klus om te doen onderdelen zijn niet duur.

Succes Rob

• ge39rard

Mijn auto bonkte de een paar maanden geleden ook. Bij het overschakelen naar de vier en de vijf hoorde ik het Alleen als ik de koppeling na overschakelen rustig op liet komen en de toeren onder de 2500 toeren kwam hoorde ik het veel minder of helemaal niet. Bij de apk zijn de draagarmrubbers voor vervangen. De auto bonkte ook als ik over een verkeersdrempel reed. Het geluid is nu helemaal weg

gr Gerard