rookpluim

  • jacques de lange

    Ik ben in het bezit van een BMW 735i E65 bj.2004 met 129000 km op de teller.

    Als ik een langere tijd stationair sta te wachter bv bij een spoorweg of brug en ik wil weg rijden komt er een enorme rookpluim

    uit mijn uitlaat!…

    De auto heeft altijd op tijd zijn beurten gehad bij de dealer..

    iemand suggesties?

  • Vakman Ruud

    Rook uit de uitlaat:

    -witte rook is normaal gesproken condens in de uitlaat. Det verdwijnt als de uitlaat op temperatuur is wat bij een gecompliseerde uitlaat zoals bij jouw auto lang kan duren.

    -zwarte rook is een te rijke onvolledige verbranding, dus te veel brandstof verbruik. Kan duiden op een injector of luchtmassameter probleem.

    -blauwe rook is verbrande olie, dus toenemend olie verbruik.

    In het geval dat tijdens het rijden een grote witte rookpluim ontstaat en blijft is dat meestal het gevolg van een doorgeslegen koppakking.

    Succes.

    Ruud

  • jacques de lange

    Hallo…

    Vanmiddagbij de garage geweest, daar hebben ze met een endoscoop mijn cilinders van binnen bekeken, daar is uit gekomen dat alle 8

    de cilinder slijt groenven hebben.

    Het zijn niet de klephoedjes of de carter ontluchting.

    Ik vind dit wel onwijs snel voor een auto die pas 129000 km heeft gelopen.

    Nu moet ik op zoek naar een ruil blok.

  • Rob530DH2002

    Hoeveel olie verbruikt de auto? Als dit meevalt zou ik gewoon door blijven rijden en de rook voor lief nemen, dat nadeel staat in geen enkele verhouding tot het nadeel van een nieuw blok erin hangen.

  • jacques de lange

    daar heb ik ook aan gedacht om gewoon de boel de boel te laten maar af en toe, na lange tijd stationair te hebben staan wachten, lijkt het wel alsof

    ik aan een oorlogsfront sta.

  • Rob530DH2002

    Motor uitzetten bij gesloten spoorovergangen en dergelijke. De nieuwe generatie auto's slaan automatisch af in dergelijke gevallen (start-stopsysteem). Dan gaat het verbruik ook nog eens omlaag.

  • jacques de lange

    ja dat zou ook een oplossing zijn…maar ja toch

  • sander

    welke kleur had die rook nou eigenlijk???

    en wat is de gemeten eind compressie???

    hieraan kun je zien of de slijtgroeven effect hebben op evt problemen die je hebt

    ga je wel eens een dagje doorrijden op de snelweg of rijd je altijd of heel veel korte stukjes????

    kiep tr eens een flesje forte engine flush in en rijd daar even mee rond en ververs de olie

    slijtgroeven tjsa zou ik zelf moeten zien eer ik wil aannemen dat het erg is