Hallo beste fsmit79,
Niets is zo erg lastig en irritant om zonder brandstof te staan.
Maar bedenk echter wel een ding, door telkens zo laat te tanken, heeft u wel de kans, dat wanneer u met spoed weg moet laat in de avond of in de nacht, en u heeft nog een paar liter brandstof in uw tank zitten, dat u een probleempje heeft, ik heb er een gruwelijke hekel aan, dat wanneer ik een van de auto's wil nemen om weg te gaan, dat de tank haast droog staat, dan rijzen er een paar hoorntjes op mijn hoofd, en lijk ik wel een duiveltje, hahahaha!
Ik heb er echt een hele grote hekel aan, stel dat je met grote spoed weg moet, dat er met een van de familieleden op doet, dan kan je wel je haren uit je hoofd trekken, maar dan word het er ook niet mooier op!
Ik heb het idee dat de linkerzijde niet overgepompt word naar de rechter zijde.
In elk geval dient de achterbank zitting uitgebouwd te worden.
** Indien er een deksel van de tank word los gedraaid, dient men wel de rubber pakking te vernieuwen! Is gewoon een schroefwartel met rechtse draad.
** Pas wel goed op dat de vlotter draad, dat is een staaldraad met een drijver, dat deze niet verbogen word!
** Want dan klopt de aangegeven hoeveelheid niet meer op de tankmeter.
** Wees dus altijd voorzichtig met de delen die uit de brandstoftank genomen worden.
** Heeft u er al eens op gelet, hoeveel liters u tankt als de motor geen brandstof meer krijgt, misschien geeft de meter wel verkeerd aan, doordat het element al eens uit de tank geweest is, en dat de vlotter draad die ik beschreven heb, en dat deze verbogen is, geen juiste nieveau meting meer van de inhoud van de tank, en dan gaat het lampje van de reserve inhoud van de tank ook te laat branden, en dan is de tank helaas al leeg.
Maar u kan het beste misschien even controleren of de pomp aan de linker zijde voeding ( 12 Volt ) krijgt, misschien is er wel een zekering stuk of een relais, dus beter altijd eerst de voeding van de pomp nameten of er spanning op de hevelpomp/Jetpomp staat, waarschijnlijk is de kans groot dat of de voeding niet aanwezig is. Deze hevel of Jetpomp zorgt er voor dat de linkerzijde overgeheveld word naar de rechterzijde.
Alles is mogelijk, en meten is weten.
Leg wel een doek of een zeiltje bij de tank opening binnen, anders zal het nog erg lang naar diesel ruiken, en daar kan je knap misselijk van worden van die vette stinkende lucht, vooral met het warme weer.
Ik heb het al eens een keer een aantal druppels over mijn broek gekregen, en door de temperatuur van je lichaam gaat die zooi verdampen, ik werd er echt niet goed van.
Terwijl ik toch heel wat jaren op een 50 tonner gereden heb.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad