Remmerij in Duitsland kopen ?

• oldjaggy

Heren,

Ik heb nieuwe blokken en schijven nodig voor mijn 1 serie, bij de dealer kost dit resp. 95 en 85 euro (incl btw)

Is dit een stuk goedkoper in duitsand ?

• sander

nee niet echt interessant

• maurice

Sander ben het niet met je eens.Scheelt echt aanzienlijk.Voer maar eens een artikelnummer in uit tis op ebay.Zelfs remschijven let wel op dat je een goede kwaliteit aanschaft.Ik heb in ieder geval er goede ervaringen mee!! En voor die 10 euro verzendkosten hoef je 't ook niet te laten.Punt van aandacht let op als je via ebay besteld op de feedback….

• oldjaggy

Het gaat mij alleen om originele onderdelen

• sander

http://cgi.ebay.nl/Original-BMW-Bremse-Bremsscheiben-Bremsen-Z4-E85-/140468956369?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item20b49a2cd1

ok deze dan

€106 eu

oem bmw

tel daar €18 bij op

=€134

bij de dealer op de hoek kosten ze 88 per stuk - 20% korting (meestal)

€140

tja dat scheelt dan toch zeker 6 euro nietwaar??

misschien is dit nu net een verkeerd voorbeeld maar vaak komt het hier op neer,zeker als je oem bmw wilt hebben.

• sander

http://cgi.ebay.nl/Original-BMW-Bremse-Bremsscheiben-Bremsen-Z4-E85-E86-/140347319920?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item20ad5a2670>:D<

• BMWMaX

Origieel met het dure BMW logo erop of origineel van de merken die BMW zelf ook gebruikt ?

Laatste is meestal altijd wel goedkoper en natuurlijk net zo goed. Ik heb ooit eens een set schijven en blokken gekocht in Duitsland. De blokken van ATE waren toen iig een stuk goedkoper. De schijven waren van Zimmermann en het totaal plaatje scheelde genoeg om het de moeite waard te vinden. Zelfs incl. verzendkosten.

Alles kwam van www.autoteile.ag

• sander

BMWMaX Schreef:

——————————————————-

> Origieel met het dure BMW logo erop of origineel

> van de merken die BMW zelf ook gebruikt ?

>

> L

> De schijven waren van Zimmermann

heb ik ook eens geprobeerd,en ze na een maand of drie vervangen door oem,de zimmermans roestten waar ik bij stond.

kan toeval geweest zijn hoor.

scheelde toen qua prijs een hele knaak per schijf.

maar een ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt,ik vind het alleen een beetje onverstandig om inferieure materialen op sportive auto,s te schroeven.

vooral als het om remmen gaat.

deze discussie is al een triljoen keer gevoerd.

>

• Rob530DH2002

De discussie is wel zinvol als je via een forum er achter kan komen welke niet-OEM merken dezelfde kwaliteit hebben en goedkoper zijn.

• sander

nou kom maar op dan!

ps

ik heb gister bij de dealer mn remmerij voor de achterzijde besteld maar dat terzijde.