Luidsprekers

• Jaap

In de auto zitten 4 luidsprekers (316 Touring 2005), ik vind het geluid nog slecht, veel te blikkerig, kun je gewoon iets betere luidsprekers plaatsen?

om het geluid wat op te vrolijken.

De Radio omwisselen is geen optie, die zit namelijk ingebakken zeg maar.

Wie weet voor mij de oplossing.

• Ad

Hallo beste Jaap,

Heb je de tonen regeling al ingesteld, zoals de bas en de lichte tonen.

Dit kan een wereld van verschil uitmaken!

Niet iedereen houd immers van zware tonen.

Dus probber dat eerst eens.

U heeft dit al gedaan, misschien zijn er defecte speakers in het systeem, even contorleren dus.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad

• Jaap

Bedankt Ad, ja dat heb ik allemaal al gedaan maar vind het nog steeds slecht van kwaliteit, nu is het wel zo dat de vorige BMW een HiFi als extra optie had en zodoende ook luidsprekers in het dak van de auto, misschien was ik toen wel bevooroordeeld.

• Ad

Hallo beste Jaap,

Er zit verschil in auto en hun apparatuur.

Bij bepaalte types zit er alles gewoon in, bij andere types dien je er alles zelf in te bouwen, dit is misschien dan de optie.

En net wat u zelf al zegt eigenlijk, beste Jaap, misschien verwend door de vorige auto waar dat hele mooie systeem ingebouwd zat!

Ik moet eigenlijk wel zeggen, het geluid van de HIFI is gewoon groots, ik ben er nu mee verwend! Wat een Sound..

Maar als de speakers een keertje vochtig geweest zijn, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dan is de kwaliteit ook al slechter.

Misschien wat betere speakers inbouwen.

wat ik me nog kan herinneren uit de zendammateurtijd, bij het blikkerig klinken van een speaker, dan kan men een weerstandje of een schijf condensatortje over de + en de - zetten. Ik dacht dat het schijfcondensatortje zo ronde 40 Pf zat, Pf is de waarde Pico farad.

Ik weet jammer genoeg de juiste waarde niet meer, maar dat is wel te achterhalen in een electronica winkel die deze onderdeeltjes verkoopt.

Dan gaat het blikkerige er weer vanaf en word de speaker weer beter van geluid.

Er zijn dus meerdere keuzes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Jaap

Ik zal de speakers eens onderzoeken.

Jaap