Hallo beste Sven,
Als je hier aan wil gaan werken, dan dien je wel goed te weten waar je aan gaat werken.
Normaal word de hydraulische olie afgezogen, dus verwijderd.
Wij hebben vaak dit soort middelen niet, wij gaan vaak niet verder dan het leegzuigen met een cardanspuit, maar dan heb je alleen het reservoir geleegd.
Dan dienen er leidingen los gemaakt te worden, en dit vergt zeer nauwkeurig werken, en mag absoluut geen omgevingsvuil in het systeem te komen, dit is gewoon erg funest voor dit systeem.
De banjobouten die zijn ook verplicht om met het juiste koppel te worden aangetrokken, ga je te ver, dan breken deze holle bouten, en dan ben je misschien ergens waar je echt niet wil wezen.
Zo dienen ook alle dichtingsringen vervangen te worden, die los geweest zijn ( koperringen ).
Weet je waar je aan begint, dan is het geen probleem, maar let a.u.b. wel erg goed op!
Beter is het om deze verversing te laten uitvoeren, dat is gewoon de beste remedie om deze olie te verversen.
Het zal ook niet zoveel kosten ook, misschien een optie, om tijdens een grote beurt te laten doen!
Als de olie niet verbrand en niet te verontreinigd is, vul dan gewoon bij met olie bij de dealer vandaan.
Ga niet mixxen met deze olie!
BMW gebruikt deze olie: ATF CHF Pentosin CHF11S
Het gewenste olie niveau is gewoon op MAX. bij een koude motor, dus de omgevings temperatuur. En een stilstaande motor!!
Bij een bedrijfswarme motor ligt dit zo rond de 10 mm hoger, bij een temperatuur van rond de 50 tot 60 graden celsius. Nooit aftappen dus bij deze temperatuur, om deze olie op peil te brengen!!
Met vriendelijke groet,
Ad