Origineel v.s. aftermarket

• oldjaggy

Versnellingspook van mijn 1 serie was lelijk geworden, koop ik een originele of aftermarket ?

Via MP een nieuw exemplaar gekocht, ziet er op het eeste gezicht het zelfde uit maar na een paar maanden blijkt het toch een prut ding te zijn.

Kortom ik ben overtuigd, ik koop alleen nog maar origineel spul

• sander

dank u!

• Peter

Omdat een aftermarket pookknop niet beviel, koop je nooit meer iets aftermarket?

Een beetje zoals: “mijn laptop ging kapot, dus alle laptops zijn rommel”.

• sander

nee das niet hetzelfde maar hier geld wel “goedkoop kan duurkoop zijn”

ga maar na : goedkope remschijven = troep

goedkope banden = troep

remblokjes = troep

luchtfilters = troep

enz enz enz

niet mee zeggende dat “goede ”aftermarket delen zoals bijvoorbeeld een fram olie filter,of hella koplampen slecht zijn ,maar die zijn dan weer niet zo goedkoop meer

• oldjaggy

V.w.b. die laptop…. ook hier kan je componenten vervangen voor origineel of goedkope (aftermarket) …..

• Peter

Maak wel onderscheid in aftermarket. Als je weet waar de fabrikanten hun spullen origineel vandaan halen, dan kun je diezelfde merken vaak voor een veel vriendelijker prijsje krijgen dan (reboxed) bij de dealer. Waarbij je in feite exact hetzelfde krijgt, maar dan zonder BMW-nummertje.

Begrijp me goed, ik ben ook fan van oem, maar haal net zo goed de ‘universele’ Hella/Behr onderdelen voor koelsystemen, Bosch lambdasensoren, NGK bougies etc.

• Rob530DH2002

De eigenaar van een autobedrijf waar ik onlangs i.v.m. m'n werk langsging vertelde iets soortgelijks, zijn oude Jaguar had een defecte brandstofpomp en hij had een prijs opgevraagd bij de dealer. Ik weet niet meer wat de prijs was, maar n.a.v. daarvan was de eigenaar de pomp gaan bekijken en vond na het verwijderen van een Jaguarsticker een Bosch logo. De prijs van deze Bosch-pomp bij een andere leverancier was maar een fractie van de ‘Jaguarpomp’…

• BMWMaX

"ga maar na : goedkope remschijven = troep

goedkope banden = troep

remblokjes = troep

luchtfilters = troep

"

Niet per definitie gelukkiug

• sander

precies ,zo is het wel.

het is alleen soms wel lastig om te achterhalen wie het betreffende onderdeel maakt wat je nodig hebt.

en of je het daar of met een omweg kunt kopen,sommige delen zijn beschermd als onderdeel van de deal die de toeleverancier heeft gemaakt met het merk.

bij penta merken we dat ook wel ,een bepaalde sensor of dergelijke word ook door de automotive markt gebruikt en kost veel minder dan de “penta”uitvoering.

en als je dat net even weet kun je aardig besparen.

maar let wel goed op dat je de juiste kwaliteit koopt!