voorruit polijsten

• arno525 vn BG03457

Hallo allemaal,

wie heeft er ervaring met het machinaal laten polijsten van ruiten van de auto. Mijn voorruit wordt slecht qua zicht en ik ben niet meer zodanig verzekerd dat er “per ongeluk” een steentje tegen mijn ruit is gekomen en dit door de verzekering wordt gedekt. De kosten bedragen ongeveer 75 euro hiervoor bij de firma Glasgarage. Een nieuwe voorruit kost ongeveer 225 euro.

http://www.glasgarage.nl/autoruitpolijsten.aspx

groetjes Arno

• Ad

hallo beste Arno,

Ik heb op een ander forum ook al eens een forum lid naar de ruitenboer gestuurd, deze had ook een licht beschadigde voorruit die met de zon er op niet lekker doorzichtig was.

Hij is dus geweest en hij was echt dol enthousiast, heel tevreden zelfs, was in Breda waar hij geweest was, of dit nu de Glasgarage was, ik dacht haast dat het zo is.

Een sterretje repareren ze ook, door middel van een harsinjectie, de ruit zal daarna niet meer gaan scheuren, gebeurt dit wel, dan heb je wel garantie en zijn zij dus aansprakelijk voor de schade, natuurlijk niet door een nieuwe steen inslag.

Heb je dan geen WA beperkt casco verzekering dan, vroeger heette dan WA extra.

Je bent tegen diefstal, Joyriding, wildschade, ruitbreuk, en nog wat zaken verzekerd.

Als je enkel maar een WA verzekering hebt, dan ben je constant zelf de pineut, enkel de aan derden toegebrachte schade is verzekerd, de tegen partij dus.

verder niets.

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Kijk eens op internet, bij proteq of ditzo, je kan daar een berekening maken zonder dat je bemoeienis krijgt van iemand van de verzekeraar.

je ziet direct het bedrag wat je dient te betalen per maand, een aanrader, bij andere verzekeraars kan dit ook, en anders via independer.nl

daar vind je de goedkoopste verzekeraars op een rijtje.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad

• Orientblau

Ja ik..

Hallo,

Ik heb het eens laten uitvoeren, maar ik was er niet echt weg van.

Niet je hele voorruit wordt gepolijst. Er blijft een rand rondom van ca 2 centimeter (er wordt een soort frame over je voorruit gelegd) over. Voor het zicht is dit niet storend, maar niet echt mooi.

Krasjes en putjes krijg je er niet mee uit. Tenzij het misschien hele ondiepe krasjes zijn.

Na het polijsten heb je wel erg goed zicht. Ik vermoedt dat dit komt omdat de ruit superschoon wordt.

Als je voorruit dof is vanwege miniscule kleine krasjes heb je er misschien wel baat bij.

Ik had destijds gehoopt dat de krasjes en putjes ook verdwenen zouden zijn. Dit was dus niet zo. En de rand rondom vondt ik lelijk.

Misschien hebben ze thans andere apparatuur met een beter resultaat.

Laat het resultaat maar eens horen als je het laat uitvoeren.

Groet,

Martin.

• Ad

Hallo beste Martin,

ik heb het nog niet hoeven te laten doen.

maar net wat je aangeeft, diepere groefjes en putjes gaan er dus niet uit.

het gaat wel bij ruiten op die er op lijken of ze gezandstraald zijn, en dof zijn, en haast ondoorzichtbaar, haast matglas lijkend.

daar is het voor te doen, hoe dat zit met die rand, dat zou natuurlijk goed kunnen, want men kan niet te dicht tegen de rand aan komen, want dan krijg je schade aan de lak, dan krijg je daar een rand om de gehele ruit heen.

echter de doorzichtigheid zal wel een stuk beter zijn.

het is altijd goedkoper dan een nieuwe ruit plaatsen.

Alhoewel je aardig kan afbieden soms, dan kan je misschien ook voor een paar honderd euro klaar zijn misschien, als ik de verhalen soms zo hoor.

met vriendelijke groet,

Ad

• arno525 vn BG03457

Ik heb voor komende week een afspraak gemaakt. Kost 65 euro. Nieuw voorruit kost 225 euro. Ik ga het ondervinden of het goed besteed geld is of niet…….

• Orientblau

Hallo,

We zijn benieuwd naar het resultaat.

Groet,

Martin.

• arno525 vn BG03457

Ik heb het voorruit afgelopen dinsdag laten doen. Ik zie absoluut het verschil. Kleine krasjes (en daar zaten er een hoop van op!) zijn weggepoetst. De putjes ed die krijgt het apparaat niet weg. Ik heb het nog niet kunnen testen met regen maar in het donker met tegenliggers heb ik een stuk beter zicht! Tot nu toe ben ik blij dat ik het heb gedaan!

• Ad

Hallo beste Arno525 vn BG03457,

Ergens wist ik het wel, dat het een aardig verschil zou zijn, ik heb al meerdere auto eigenaren naar een ruiten firma gestuurd, om de ruit te laten polijsten, jammer dat de putjes er niet uit gaan, dat gaat wel, enkel word je buitenplaat van je ruit een stukje dunner, en dat zullen de glas bedrijven niet doen.

De veiligheid komt dan in het geding.

De anderen die het laten doen hebben waren ook tevreden, het proces van dit polijsten is bij elke ruiten firma gelijkwaardig.

Je kan het vergelijken met het polijsten van je lak, enkel wel iets zwaarder, dus niet aan te raden voor het lakwerk!

met vriendelijke groet,

Ad