BMW 520i Differentieel

  • Arvid

    Hela,

    Ik heb een bmw 520i (e39) uit maart 2000, met +200.000 op de teller. Vorige week kwam ik terug uit Duitsland en hoorde ik gepiep bij bij het linkerachterwiel. Ik dacht eerst aan een steentje tussen de remschijf en de remklauw. Enige dagen later was het weg, om zaterdag weer terug te zijn, na een stukje rijden door de stad. Toch maar naar BMW Katwijk en de conclusie: er moet een nieuw differentieel in.

    We wachten nu op de offerte, maar de indicatie was 7 á 800 euro. Auto is verder prima in orde en rijdt super, maar een nieuw differentieel in een auto van 10 jaar?

    Wat is wijsheid?

    ps, bij het terugrijden uit Katwijk maakte de auto een enorme metalen herrie, dus we rijden er maar niet meer in….

  • Sven

    Tsja, heb je voor 7-800 euro een andere, betere auto/bmw waarvan je de historie kent? Ik zou het persoonlijk doen, onderhoud/slijtage hoort erbij

  • Rob530DH2002

    Leeftijd zegt niks, de staat van de auto des te meer. Als verder alles in orde is zou ik het ook repareren. Maar weet je wel zeker dat het differentieel stuk is? Een nieuw diff. bij de dealer voor € 800,- lijkt me onmogelijk. Of ze hebben je de prijs exclusief btw en exclusief montage genoemd of er is een ander onderdeel stuk. Dat diff. alleen al kost bij mijn 530D iets van 1.000,- excl. alles.