aankoop 524TD

• Rangie

naast mijn klassieke land rover one-ten, wil ik graag een BMW 524Td kopen.

Momenteel hebben we een Peu 307 HDI voor dagelijks gebruik, maar gezien het aantal km's dat we rijden kan dat niet meer uit.

In het verleden heb ik 2x een 318 gehad, een 88er en een 94er.

Gezien me dit best bevallen is, ben ik nu van plan een 85/86er E28 TD aan te schaffen.

de wagen heeft 220000 km gedraaid, en is een automaat.

Is het verstandig om deze wagen dagelijks te gebruiken?? of is het echt een “oldtimer”?

Is er iemand die tijd en zin heeft om met mij deze wagen te bekijken dinsdag avond? (omg friesland)

• Vakman Ruud

Tja,

Ik heb met mijn E28, 524 TDA ca. >350.000 km zonder problemen rond gereden en wil hem graag nakijken.

Verlaagd, met TRX velgen net een skelter. Als ik de wintersport video van die tijd bekijk mis ik hem.

Mijn vrouw staat daar de omgeving te verklaren, (volgens mij in Brixen im Talle) en dan hoor ik de auto op de achtergrond tokkelen.

Die goede oude tijd.!?? Wel de snelste diesel toen.

Maar we zitten in De Meern dus?

Goed onderhouden gaan ze lang mee hoor.

Groeten.

Ruud

• Rangie

op het E28 register heb ik een flinke lijst gevonden met waar op te letten, dat ga ik dan ook maar meenemen.

wel bedankt voor de belangstelling.

we zien het wel, zodra ik er 1 heb gevonden die me naar de zin is zal ik het hier tonen B)-

• BMWUnited.nl

Een 524TD is uitstekend dagelijks te berijden. Mits fatsoenlijk onderhouden is het mogelijk om de kilometerstand te verdubbelen. Ook is er nog wel wat meer vermogen uit de M21 motor te halen.

Let op roest!

• Rangie

afgelopen dinsdag even wezen kijken bij de BMW.

Deze zag er best goed uit aan de buiten kant, maar de kofferruimte was erg roestig en vochtig, verder zat er op de verbinding tussen binnen en buitenschermen aan de voorkant erg veel roest.

De achterbank was ‘gespoten’ om dezelfde kleur te krijgen als de voorstoelen :S

de bekleding op de deurpanelen was niet overal het zelfde, er missen een aantal kleine delen van het interieur, de chromen bumpers zijn gespoten, en bladeren af.

de gehele indruk van mij was dat er ondanks dat nog wel wat van te maken viel, maar moest écht teveel bijleggen na inruil van de Peugeot 307 Navtech 2.0 HDI break.

Dit zou inhouden dat ik €8000,= moet laten vallen in 2 jaar!

We hebben nu besloten om maar te blijven rijden in de Peu, en wat meer geld in de landRover te steken :D

• Maryellen

Weeeee, what a quick and easy sulotion.

• Jane

Knocked my socks off with knwoeldge!