techniek staat voor niets!!!!

• tom68

http://www.youtube.com/watch?v=P9KPJlA5yds

Nieuwe manier om auto's te repareren:)-D

• Ad

Goeiemorgen zeg!!

Dit is dan de toekomst?? hahahaha…

Je zou haast gaan zeggen, dat deze kerel die dan de monteur is, zijn haar geverfd heeft!

Hij heeft dan toch ook geen zwarte haar kleur van zich zelf, toch? hahahahahaha….

Maar het zou erg goed mogelijk zijn zelfs.

dan kunnen ze ook alle scholen straks opdoeken, geen monteurs opleidingen meer, iedereen kan zich gewoon aanmelden,

Volgende, next patiënt please!!

Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

met vriendelijke groet,

Ad

• Rob530DH2002

Tsja, monteursopleidingen….hoe vaak gebeurd het nu al niet dat ze (ook bij de dealer) domweg onderdelen blijven vervangen net zo lang totdat de storing is verdwenen? En dan krijgt de klant een rekening van hier tot Tokio voor allemaal onderdelen die niet vervangen hadden hoeven worden terwijl het onderdeel dat kapot was maar een fractie van de uiteindelijke rekening bedraagd.

• Ad

Hallo beste Rob530DH2002,

Helaas veel te vaak naar mijn zin!

Dit is dus zoals ik vaak zeg, de keerzijde van de microtroep in de auto industrie.

Men komt er vaak helemaal niet meer aan uit, uitlezen gaat soms ook helemaal niet, of eigenlijk gewoon gezegd, er word geen storing gedetecteerd.

Dan krijg je dat erg leuke circus over je heen, dat men gewoon luk raak gaat vervangen.

waar ik me dan zo kwaad over kan maken, dat is wanneer de monteurs de onderdelen gaan vervangen die later blijken helemaal niet stuk te zijn.

Maar je krijgt wel de rekening gepresenteerd, ik heb dan zo het idee, om te zeggen haal die troep er maar weer van af, en monteerd het geen wat er in zat.

de rekening, smeer die ook maar in je haren, indien aanwezig natuurlijk.

Het is toch van de zotte, dat wanneer zij zomaar iets doen, en dat het dan niet werkt, de klant maar met een rekening op te zadelen, dat raakt kant noch wal.

En als ik er niet onder uit zou komen, dan zou ik altijd nog eerst eens gaan kijken of het met een andere weg op te lossen is.

Bij geen succes, dan zette ik daar nooit geen voet, ehhum sorry, wiel meer over de drempel!

Ze naaien je gewoon een oor aan, en je staat er zelf notabene ook nog bij zelfs. Pikken we dat, nou mooi niet.

Ik vind het eigenlijk niet eens erg raar, dat er zoveel klachten zijn over de dealers, men schrijft wel eens een ander woord in de plaats, wat eigenlijk ook nog de harde waarheid is ook.

Nu moet ik nog een kanttekening zetten, nu zijn de dealers gelukkig niet allemaal hetzelfde, er zijn er ook nog bij die dus wel gewoon hun werk erg goed uitvoeren.

je kan ze niet over een en dezelfde kam scheren ook.

Ik denk dat het boven hun pet groeit, die hele micro zooi, ik ben er hard op tegen, van begin af aan heb ik het al gezegd, dat word rommelen, en het is wel zo.

Nu heb ik gelukkig nog geen dergelijke problemen gehad, ik zal dit maar niet te hard roepen, morgen kan ik wel aan de beurt zijn met mijn E39 touring.

Je zou toch direct een Oldtimer kopen waar dit soort zaken echt niet op zit!

Met vriendelijke groet,

Ad

• Rob530DH2002

Maar om dan even ontopic te blijven, die nieuwe techniek zoals in het filmpje getoond is dan weer een positieve ontwikkeling in dit verband. De monteur wordt direct getoond welke handelingen nodig zijn en wat minstens net zo belangrijk is, hij gaat geen handelingen verrichten die niet nodig zijn.

• Sven

Het mooie hiervan is dat de consument uiteindelijk betaald voor het koffie drinken van de monteur. BMW vind het vast de moeite niet om < 5 minuten reparaties te laten betalen, nee dit wordt natuurlijk 30 minuten!(dus 25 minuten betaald koffie drinken is dat!) Tja… ik geloof het niet in ieder geval, wel grappig opzich het idee.