aanlopend geluid rechts achter

• fsmit79

525tds E39 1997

Er loopt iets aan bij het wiel rechts achter. Het klinkt als metaal en is goed hoorbaar bij lagere snelheid en met het raam open. Ik heb al even gekeken of ik iets kan zien bij de as, het hitteschild of op de band zelf, maar er is niets te zien.

Ik vermoed dat de parkeerrem aanloopt in de remschijf, omdat die aan vervanging toe is. Maar heeft iemand nog alternatieven?

alvast bedankt voor het meedenken! Volgende week zaterdag zowieso de burg op en het wiel er af.

• Peter

Grote kans dat de kap achter de remschijf iets verbogen is en tegen de schijf aanloopt, even terugbuigen :-)

• fsmit79

Je bedoelt het hitteschild? Opzich een grote kans, want er is bij het vervangen van het gewricht een hoop gerommeld, maar toch, er loopt daar niets langs dat van staal is en niet continu zou aanlopen. Bij mij is het geen constant schuurgeluid, maar echt als een boggel in het wiel.

• fsmit79

Gisteren de winterbanden vervangen voor de zomerbanden en gelijk de rechter achterschijf er af gehaald. Een en ander even schoon gemaakt. Hoewel een en ander aan vervanging toe is, toch niks kritisch en er liep niets aan.

Na omleggen van de zomerbanden lijkt inmiddels alles opgelost, heel bijzonder! Nu maar afwachten of het weg blijft, dan lag het gewoon aan de winterbanden!

• Bubbi

Ppl like you get all the brains. I just get to say thanks for he aneswr.