BMW E46 lampjes gaan tegelijk branden en dasboard verl uit

  • Ronald

    Hallo ,

    Nou heb ik een bmw E46 bouwjaar 2004

    En als ik wegrij en opschakel naar de vierde versnelling maar ook wel eens rustig wegrij ,gaan dan wel eens de lampjes in het daschboard van de abs/handrem/slipregeling/en het rode driehoek tegelijk branden en op dat moment valt gelijk de verlichting en de radio uit .

    Dat is effe en dan valt alles weer weg en is alles weer normaal heel apart soms wel en soms niet .

    Heb hem al een keer uit laten lezen en de abs sensoren zijn goed .

    Maar het lijkt wel of hij dan geen goede massa maakt ofzo en de stroom wegtrekt van de middenconsole verlichting met radio .

    En het wil wel eens ruiken naar kortsluiting ?????????????

    Het gekke is hij rijdt voor de rest normaal tijdens de storing houdt hij wel iets in volgens mij maar hij geeft geen storingscode .

    wat kan het zijn en komt dit wel eens vaker voor wie helpt mij .

    de dealer laten zoeken kost mij een vermogen denk ik

    Maar mischien is het een bekend euvel bij de bmw .

    groet Ronald

  • ge39rard

    Als je hier er niet uit komt kan je i.p.v een dealer beter een goede BMW specialist zoeken. Hier in Velp, bij Arnhem zit een goede. Autobedrijf Snellink. Of maak anders een afspraak met Vakman Ruud.

    Succes Gr Gerard

  • Stephan Siera

    Hi Ronald,

    Heb jij dit nog op kunnen lossen? Ik heb namelijk exact hetzelfde met mijn E46 bij koud weer onder de 7 graden ongeveer.

    Groet,

    Stephan

  • Vakman Ruud

    Uitlezen met INPA van BMW is de juiste oplossing.

    Wij merken vaak dat als we eerst met DIS uitlezen de storing nagenoeg of juist wordt aangegeven, maar als we dan met INPA nogmaals uitlezen kunnen we zelfs het onderdeel volledig testen.

    Een voorbeeld;

    DIS geeft onregelmatig stationair draaien van de motor aan en onregelmatigheid op cil. 4.

    INPA opstarten en dezelfde test doen en dan krijg je staafdiagrammen die in percentage en kleur de onregelmatigheid van iedere cilinder aangeeft.

    Hetzelfde gaat op voor ABS en andere sensoren.

    Bovenstaande testen zijn niet met universele apparatuur, zoals van Bosch, mogelijk.

    Mijn eigen E46 320D vorig jaar verstuiver vervangen van cil l2. Compensatie aangepast en ca 20.000 km gereden.

    Uitlezen met DIS. storing cilinder 2 te veel inspuiting bij stationair, test vervolgt en cil 2 geeft een onregelmatigheid van <3. De rest van de verstuivers is 1,5. Maximum is 5 dus nog geen probleem

    Uitlezen met INPA geeft de volgende storing:

    Inspuiting compensatie onjuist bij 330.000 km bij 2500 rpm en 331.925 km bij stationair.

    Compensatie test opgestart van INPA staafdiagram geeft aan dat cil. 2 bijna tegen rood aanzit.

    Dus ga ik morgen een nieuwe compensatie uitvoeren van cilinder 2 en dan op wintersport met verstuiverreiniger in de tank en lekker blazen daarna weer meten.

    Desnoods andere verstuiver.

    De compensatie gaat aan de hand van de codering die staat op de nieuwe verstuiver. Deze moet met DIS in het motormanagement worden ingevoerd bij vervangen van de verstuiver/ DDE of bij problemen.

    Dit gaat alleen op bij direct ingespoten diesels die voldoen aan de EURO 3 en EURO 4 norm met DDE 5.0/5.1

    Groeten.

    Ruud