Strips achterbumper PDC E39

• Marc

ik zit met het volgende ‘'probleem’'

Van de week begaf mijn PDC het (lange pieptoon, wel bekend) van mijn E39 530D Touring 2003. Ik heb hem vanochtend laten uitlezen en uitleesapparatuur geeft aan dat de sensor rechtsachter het probleem veroorzaakt. Mijn vraag is nu hoe ik de bumperstrip demonteer zonder direct lakschade op de bumper achter te laten. Zomaar een schroevendraaier ertussen zetten geeft dus schade en dat is toch zonde..

Weet iemand hoe of wat?

Ik hoor het graag.

Mvg, Marc

• Peter

Bij de E38 kun je de strip aan de onderzijde lostrekken, al draaiend komt hij helemaal los. Ik vermoed dat het met de E39 niet veel anders is.

Het wijst zich vanzelf, maar er is wel wat kracht bij nodig.

• Rob530DH2002

Bij mijn E39 ging ik met een grote schroevedraaier (gewikkeld in een lap stof) tussen de strip en de nummerplaat en wrikte 'm daar los, dat gaat relatief makkelijk zonder schade. Ook de strip van de achterbumper bestaat uit segmenten, de tussenruimte (ca. 1/2 cm) kan je benutten voor de schroeverdraaier.

• sander

anders even de hele bumper loshalen ,is vrij eenvoudig

• tom68

Stopmes,of een smal plamuurmesje!!!

• Chris

Met en grote platte schroevendraaier en doekje gedaan ging goed. Let op je bedrading voor je de sensor koopt! Ik kocht een nieuwe sensor voor 78 euro bleek bij montgae dat de draad had klemgezeten al die jaren. Isolatie was ietsje gescheurd en daardoor was het koper binnenin helemaal groen geoxideerd en uiteindelijk onderbroken geraakt. Draadje gerepareerd en met de oude sensor weer een goed werkend systeem.

Als je de sensor toch nodig hebt hij staat op marktplaats aangezien de dealer elektronica niet terugneemt.