MK4 gesrproken fitspalen

• ilbass@zonnet.nl

Ik heb vandaag mijn MK4 geupdate naar versie V32.2. Ik heb nu 3d perspectief en ook nightvieuw. Ook bestaat er de mogelijkheid dat de MK4 gesproken aangeeft dat je een flistpl nadert. Wie kan mij vertellen hoe ik deze functies in welk menu kan aan of uit te schakelen.

• ilbass@zonnet.nl

Niemand ???

• Rob530DH2002

Er wordt hier op dit soort vragen vaak doorverwezen naar www.thommy.nl of www.wheelsonlineautos.nl (maar deze bedrijven ken ik zelf niet).

• ilbass@zonnet.nl

Met Wheelsonline heb ik geen ervaring. Thommy heb ik al meerdere mails gestuurd echter krijg je nooit antwoord heb ik gemerkt.

• bmweetje3

Ik heb dit ook gehad, inmiddels erg in thuis geworden in de MK4 zodat ik ook eigen plaatjes en horizon kan maken en natuurlijk ook de flitspalen werkend gehad met geluid. Na een paar dagen hiermee rond gereden te hebben maar weer vlug ervanaf gegooid. Het werkt als volgt, in een straal van 300 meter van je auto krijg je een waarschuwing als er een flitspaal staat, ongeacht of deze aan de weg staat waar jij op rijdt. Dus flitspalen die ook in een zijstraat staan worden gemeld waardoor je elke keer onnodig dat geluidje te horen krijgt. Ook als je over de autosnelweg rijd en er staat een flitspaal ergens op een andere weg krijg je een melding, en dit vinden je overige weggebruikers niet leuk als jij telkens op de rem gaat (mits je natuurlijk te hard rijd) maar je rijd een bmw toch :D

Mvg Jack

• sander

hoeft niet hoor elke keer die melding te pas en te onpas

er zijn ook versies te krijgen waarbij er alleen gewaarschuwd word nadat de flp,s daadwerkelijk geladen worden via het navi poi menu!

wil je meer weten??

• bmweetje3

Sander,

jij bedoelt waarschijnlijk dat je doormiddel van een andere taal te kiezen de gesproken waarschuwingen niet krijgt maar alleen de plaatjes op het scherm ziet.

Blijft toch het probleem als je wel de gesproken waarschuwingen kiest dat je ieder flitspaal te horen krijgt in jouw omgeving.

Ik gebruik nu mijn mobiele telefoon iphone met tomtom als waarschuwing, werkt perfect en makkelijk up to date te houden.

De flitspaal database op de MK4 dvd kan ikzelf ook aanpassen maar is toch wat omslachtiger als op mijn telefoon.

Mocht je wel een andere oplossing hebben en dat de flitspalen alleen op de rijbaan waar ik rij afgeroepen worden hou ik mij zeker aanbevolen voor info!

Groet,

Jack

• sander

jack je hebt idd gelijk,de meldingen kun je niet uitzetten (ook niet door een andere taal te kiezen bij mij tenminste niet)tenzij je de dvd eruit haalt.

tja ach je kunt niet alles hebben he?

ik ben al blij dat het mogelijk is om flp,s te integreren in het oem navi systeem

• bmweetje3

Sander,

Er is een mogelijk om de gesproken meldingen uit te zetten, dan is er de optie om een andere taal te selecteren waarna je wel de flitspalen zichtbaar ziet maar geen meldingen hoort.

Groet Jack

• sander

hmm helaas ,bij mij werkt deze optie niet haha

alleen de dvd verwijderen is afdoende,nja je kunt niet alles hebben he?