Hallo beste Sander,
Ik kan jou helaas geen ongelijk geven.
Bij mijn auto komt dit spul er ook niet in, zoals ik al aangaf, kan het mogelijk zijn, dat het gerecyclede olie kan zijn, of een mengeling, wie zal het zeggen.
Soms kan het mogelijk zijn, dat er bij het vullen van de verpakkingen overgegaan is naar een andere soort, dus dan heb je ook menging van soorten, dit gooien ze dus nooit weg, maar gaat zeer waarschijnlijk dit soort ketens in, voor de verkoop.
Gezien het prijsverschil, vind ik het nog niet zo heel erg veel verschillen, tegen andere merken zoals Kroon, Eurol en andere A merken, geen LL olie dus, want die is een stukje duurder.
Maar LL olie koop je ook niet bij deze ketens waarschijnlijk!
Nee, het lijkt aantrekkelijk, en de redenatie van Sander, gezien het gezegd, “dief van eigen portemonee ” dat is echt niet aan de orde, wanneer de motor de geest kan geven door een verkeerde smering, dat geeft volgens mij toch een geruststellend idee denk ik.
Dus wat is wijsheid, en wat wil je er aan uitgeven, dat is een ieder zijn keuze.
Op goed onderhoud moet je eigenlijk nooit beknibbelen, dat is dan mijn gezegde.
Dit soort olie koop ik enkel voor het smeren van de scharnieren van de toegangspoorten van de omheinig, verder nergens voor, o ja, en het blauwen van metaal!
Met vriendelijke groet,
Ad