Black Sludge!

• Ad

Hallo beste Sander,

Ik kan jou helaas geen ongelijk geven.

Bij mijn auto komt dit spul er ook niet in, zoals ik al aangaf, kan het mogelijk zijn, dat het gerecyclede olie kan zijn, of een mengeling, wie zal het zeggen.

Soms kan het mogelijk zijn, dat er bij het vullen van de verpakkingen overgegaan is naar een andere soort, dus dan heb je ook menging van soorten, dit gooien ze dus nooit weg, maar gaat zeer waarschijnlijk dit soort ketens in, voor de verkoop.

Gezien het prijsverschil, vind ik het nog niet zo heel erg veel verschillen, tegen andere merken zoals Kroon, Eurol en andere A merken, geen LL olie dus, want die is een stukje duurder.

Maar LL olie koop je ook niet bij deze ketens waarschijnlijk!

Nee, het lijkt aantrekkelijk, en de redenatie van Sander, gezien het gezegd, “dief van eigen portemonee ” dat is echt niet aan de orde, wanneer de motor de geest kan geven door een verkeerde smering, dat geeft volgens mij toch een geruststellend idee denk ik.

Dus wat is wijsheid, en wat wil je er aan uitgeven, dat is een ieder zijn keuze.

Op goed onderhoud moet je eigenlijk nooit beknibbelen, dat is dan mijn gezegde.

Dit soort olie koop ik enkel voor het smeren van de scharnieren van de toegangspoorten van de omheinig, verder nergens voor, o ja, en het blauwen van metaal!

Met vriendelijke groet,

Ad

• Ad

Hallo Rob530DH2002,

Normaal gezien, verkopen ze bij de Aldi aardig goede spullen, dat is hun uitgangspositie ook.

Goed voor weinig, althans minder moet ik zeggen.

Ik zie die kannen er ook wel eens staan, ik koop dan wel eens een kan, maar zoals ik al zei in de reactie bij Sander, voor het smeren van de scharnieren van de poorten en het blauwen van metaal.

Ik durf dit echt niet in mijn auto te gooien, net wat je zelf al aangeeft, die specs, die komen echt niet overeen.

En wat ik bij sander al aanhaalde, het afvullen en het opnieuw opstarten van een vullijn, de mengeling van olie soorten, dat gooien ze echt niet weg, dat gaat meestal naar deze ketens.

Stel als men bij dit soort winkelketens echt de goede olie zou gaan verkopen, met alle specs die men bij de fabrikanten zou stellen aan deze olie, dan is hij vaak niet meer zo goedkoop, het kan dan nog wel wat schelen, maar niet meer zoveel.

Ik denk ook niet dat de winkelketens er op zitten te wachten, om meerdere soorten olie in de rekken te gaan zetten!

Dit soort zaken zie je echter wel in Frankrijk en Denemarken, daar kan je dus echt alles kopen, van een ventieldopje tot een complete auto zou ik haast zeggen!

of dit in nog meer landen plaats vind, dat zal best zijn.

Maar ik denk dat het voor ons soort auto's niet erg verstandig zou zijn!

Met vriendelijke groet,

Ad