kachel

• kolck

heb pas een bmw 318 nu mijn vraag :de kachel geeft pas warme lucht als ik rijd is dit normaal of is er iets kapot (temostaat of zo)

grt tonny

• Jos

Dat klopt in zekere zin wel als de motor nog koud is. Dat is heel logisch omdat bij stationair draaien met een koude motor het natuurlijk een tijd duurt voordat de motor op temperatuur is, hij heeft namelijk nog geen arbeid te doen. Als je maar lang genoeg stationair blijft draaien zal hij wel warmte geven.

Zodra je gaat rijden en dus de motor arbeid moet verrichten zal hij sneller op temperatuur komen en zal de kachel ook sneller warmte gaan afgeven.

De warmte van je kachel komt dus eigenlijk van de motor af.

• kolck

dat snap ik jos maar na een half uur rijden doet hij dat nog steets als je stopt voor een stoplicht gaat de kachel koud blazen en ga je weer rijden blaast hij weer warm,en het duurt zeker 15 min van koude motor tot dat hij warm blaast

grt tonny

• Rob530DH2002

Heb je het koelvloeistofniveau gecheckt?

• kolck

Rob530DH2002 Schreef:

——————————————————-

> Heb je het koelvloeistofniveau gecheckt?

heb de opleiding automonteur ,dus daar kijk je toch het eerste naar:?,het zit volgens mij bij de termostaal van de kachel,zou dat kunnen heb weinig verstand van bmw

wel graag nutige info

• Peter

Hoe is de temperatuur van de motor, blijft deze wel stabiel? Mogelijk zijn er schoepen van je waterpomp afgebroken (die waren vroeger wel van kunststof), waardoor je een mindere circulatie bij stationair toerental hebt. Een keer goed ontluchten kan ook schelen. Hoe dat moet weet je vast wel als automonteur…

• Jos

Stel je vraag dan wat anders. Zo lijkt het net alsof je geen bal verstand hebt van auto's, een beetje tegenvallend voor een automonteur.

Dit is overigens niet onaardig bedoeld hoor, maar je zou iets specifieker moeten zijn.

Veel succes overigens.

• kolck

tempmeter van de motor blijft mooi in het midden staan,geeft ook geen schommeling dat is het probleem niet, maar als er schoepen zijn afgebrokken zou je toch een schommeling in de temp moeten zien,bij stationair toerental

• Rob530DH2002

Ga ergens anders spelen snotneus.