kettingspanner X5

  • Erwin

    Goedemiddag,

    Weet iemand wat de kosten zijn om een kettingspanner van een X5 ,4.4 te vervangen?

    Alvast bedankt.

    Groet,

    Erwin.

  • frank540

    ding kost ongeveer 75 euro en je kan het er zo indraaien.

  • erwin

    Mijn garage had het over 3 dagen arbeid en complete demontage van de motor?

    Gisteren hoorde ik een fluittoon. Garage meldde dat iets doorgeslepen is en dat daarna de spanner doorgeslepen is ware het een kettingzaag.

    Wellicht heeft hij een andere onderdeel bedoeld, zal morgen nog eens bellen maar iemand een idee?

    Groet,

    Erwin.

  • Peter

    Het gaat hier om de (distributie)kettingspanner, niet om de multiriemspanner! En inderdaad, dat is erg veel werk, de voorkant van het blok moet uit elkaar. 3 dagen is wel overdreven, maar reken op een dikke rekening.

  • frank540

    ik heb het ook over de distributieketting spanner,die kan je zo in en uit het blok draaien.

    jullie hebben het over de geleider van de ketting,die zou door kunnen zijn,dan is het idd wat meer werk.

  • erwin

    Ik heb besloten het blok op te geven, ben bang dat de ellende alleen maar groter wordt. km stand is 207.000.

    Zit te dubben tussen een ruilmotor, waar vind je een goede tegen een redelijke prijs of verkopen.

    Erg zonde, wagen reed heerlijk ook op lpg nooit problemen. Zag in duitsland een blok van 2004 voor 3.500 euro. Mijn serie schijnt echter tot 10-2003 te gaan. Helaas.

    Als iemand een goede 4.4 weet? Mijn BMW is van 2001.

    Groet,

    Erwin.

  • Rob530DH2002

    Ik denk niet dat het voor de hand ligt om nu al aan andere motor te denken, 207.000 km is niks voor zo'n V8, daar moet je zeker een half miljoen mee kunnen rijden. Heb je al contact gehad met een BMW specialist?

  • erwin

    Yep, punt is dat de kans groot is dat je van het 1 in het ander rolt. Koppen moeten eraf, motor heeft op lpg gelopen, wellicht andere koppen enz. enz.

    Ben het eens dat 207.000 geen probleem mag zijn maar vrees dat het bij lange na niet bij 4.500 euro blijft.

  • Peter

    Als je een net jong blok kunt vinden onder de €2000 dan is dat idd een veel betere keuze. In Duitsland kun je ze met lage km.standen vinden en met garantie.

  • erwin

    Denk niet dat dat gaat lukken, kwam er 1 tegen uit 2004, 78.000 km voor 3.500. Op zich prima maar ik heb begrepen dat mijn type tot 10-2003 gaat.

    Suggesties waar ik in duitsland kan zoeken?