Accu of Dynamo

• 325i

Hallo,

Vanmiddag ging mijn accu lampje aan bij het starten en ging niet meer uit. dus verbruikt de auto meer stroom dan hij krijgt.

Echter, wanneer ik gas geef gaat het lampje weer uit, ik meet dan ook gewoon de 14V Nou ja 13.8V

Het vreemde is, dat na het gas geven het lampje bij een stationair toerental ook gewoon uitblijft, ik meet dan ook de 14V

Mijn vraag is dus, is mijn Dynamo aan het dood gaan of deugt mijn Accu niet helemaal meer. Maar het kan natuurlijk ook een multiriem zijn die behoorlijk aan vervanging toe is.

Mocht je ideeen hebben, ik hoor het graag

• sander

het zou kunnen dat je regelaartje t aan t begeven is.

in principe word de dynamo bekrachtigd via de df aansluiting waarna je lampje uitgaat

soms moet een beetje gas gegeven worden om de boel aan te zwengelen ,op zich niet erg uitzonderlijk.

alleen komt het bij auto,s weinig (meer)voor

• 325i

Hallo,

Vandaag de dynamo naar de revisie boer gebracht (nadat hij er gister volledig mee opgehouden was, bij de dealer voor de deur). Het bleek inderdaad de spanningsregelaar, deze was aan het wegrotten door bladeren, steentjes en andere ellende die door de ventilatieopening is aangezogen.

€40,- en we rijden weer.

Groeten.

• Ad

Hallo 325i,

een mooie en goedkope oplossing dus.

Het hoeft niet altijd veel geld te kosten dus!

Ik wens u allen een prettig weekend.

Met vriendelijke groet,

Ad

• sander

Ad Schreef:

——————————————————-

> Hallo 325i,

>

> een mooie en goedkope oplossing dus.

>

> Het hoeft niet altijd veel geld te kosten dus!

>

> Ik wens u allen een prettig weekend.

>

> Met vriendelijke groet,

>

> Ad

tja ad het is met zoiets meer geluk dan wijsheid natuurlijk.

het is maar net wat er kadduk gaat nietwaar?

• fsmit79

Dan heb je het goedkoop opgelost! Mijn defecte dynamo's ruil ik om bij een revisieboer in Delft die voor mijn E39 525tds €180euro rekent.

• sander

ja logisch toch!

een gereviseerde dynamo (ruildynamo)is natuurlijk duurder dan een waar alleen de regelaar van vervangen is.

• fsmit79

Ah, beter lezen in het vervolg ;)