Telefoon aanmelden

• Hendrikx

In de middenarmsteun zit een houder van een Siemens S65 gsm telefoon. Echter de auto is ook uitgevoerd met bluetooth, kunnen er ook andere telefoons aangemeld worden?

Als we de procedure volgen die in het boekje staat dan gebeurd er tot nu toe nog niets.

Moeten we persé een siemens S65 aanschaffen of kunnen we ook met onze eigen gsm bellen in de auto via bluetooth?

• edho

Nee hoor, je kunt ook een andere bluetooth telefoon aanmelden. heb ik ook gedaan in mijn E46 '04.

Hoe het communiceert met de auto verschilt nog al eens. Mijn blackberry deed het goed, met wat nieuwere BBsoftware nog iets beter (adresboek uitlezen en weergeven in de radio), mijn windows 7 phone doet het niet goed, wil niet uitbellen. Kon hem wel koppelen…

Koppelen:

knopje bij handrem ingedrukt houden 4 sec, dan vasthouden en contact op 1, vasthouden en dan verschijnt BT kupplung in de radio. Dan moet je telefoon op zoeken en vinden staan. Je hebt ook de Bluetooth pincode nodig om connectie te maken met de auto. Deze gegevens zitten normaal gesproken bij de papieren van de auto.

Het is even een trucje, maar na een paar keer proberen zal het wel lukken.

Je kunt 4 toestellen toevoegen, bij de 5e wis je de eerste weer.

Ik heb zelfs het hele bakje van de telefoon module vervangen voor een rolluikje, veel praktischer.

Je telefoon blijft dan gewoon via Bluetooth functioneren, echter om een nieuwe telefoon aan te melden moet je het telefoonbakje weer even terugplaatsen en de stekkers weer verbinden. Niet wegdoen die module dus!!

succes, Ed.