Motorolie

• Rob530DH2002

Binnenkort zal mijn service-indicator weer aangeven dat de motorolie vervangen moet worden en aangezien ik de vorige keer meer betaald heb dan de keer daarvoor dacht ik eens te gaan shoppen voor het zover is. Tot nu toe heb ik altijd Kroon-Oil gebruikt maar dan vind je niks buiten Nederland. Nu kwam ik er zojuist achter dat de prijsverschillen met Duitsland extreem zijn, in Nederland is bv. de Castrol Edge 5W30 5 liter can maar liefst 57% (!) duurder!

Website Mapodo: Castrol EDGE 5W-30 5 L € 39,90

Website Olietekoop: Castrol EDGE 5W-30 5 L € 62,95

Nu vond ik deze olie Valvoline Synpower XL 3 5W30 (4 liter can) in de webshop van een olieboer waar ik dagelijks (bijna) langs kom en overweeg om over te stappen naar deze olie die volgens Valvoline aan de specificaties van BMW LL04 voldoet. De vraag is, kan ik deze olie mengen met de resterende 4 liter Kroon-Oil Presteza LL01 die ik nog heb staan of is het aan te raden om met maar één merk olie af te vullen? Mijn eigen vermoeden is dat het beter is om maar één merk te gebruiken, maar aan vermoedens heb ik natuurlijk niet veel, ik moet het zeker weten.

• sander

merk is onbelangrijk ,alleen specs tellen!

LL01 zou ik niet met LL04 mengen,maar waarom koop je geen LL01 erbij dan kun je mengen en voor jouw motor is het toch al hoog genoeg die LL01

• Rob530DH2002

Heb op internet goed rondgekeken en vandaag ook aan de olieboer gevraagd, olie mengen is geen probleem en al helemaal niet als de specificaties zo dicht bij elkaar liggen. Juist omdat olie aan heel strikte richtlijnen voldoet zijn de onderlinge verschillen miniem.

• sander

zal ook best hoor,is ook meer een gevoel dan goede reden

kijk ook eens op ebay ,geloof me zeer scherpe prijzen en perfecte levering

enige nadeel is verzendkosten die soms roet in t eten gooien,maar dan bestel je gewoon wat meer en dan val t t weer mee

ik heb destijds 15 liter tegelijk gekocht voor €125.-

voor de polo en mn bmw z4 .

gesloten en absoluut nieuwe castrol cans binnengekregen geen enkel probleem.