e39 motor

• roger

hallo ik heb een e39 523i uit 1996 en daar wil ik een andere motor in hangen namelijk een 2.8 (m52b28)

nu kan ik een blokkopen van een 328i e36 uit 1995 kan iemand mij vertellen of dit kan en of ik veel van mijn oude blok moet overzetten carterpan ofzo

bvd roger

• Jos

Volgens mij kan dit wel, maar waarom zou je geen nieuwer model e39 kopen. Zoveel kosten die niet. De kosten van het ombouwen is volgens mij in dit geval veel groter dan een andere e39 kopen. Bovendien komt er verder nog zoveel bij kijken als andere kabels voor de electronica, computer, keuring, nieuwe autopapieren etc etc. Ik zou het niet doen, of het moet een gigantische hobby van je zijn om om te bouwen. Ben benieuwd wat de anderen ervan vinden.

succes.

• Rob530DH2002

Ik sluit me volledig bij je aan Jos, vroeger in het analoge tijdperk kon je nog eens een ‘blokje overzetten’, tegenwoordig is er zoveel electronica verweven met de motor dan je al snel problemen krijgt als je geen specilaist bent.

• roger

het is geen optie een andere te kopen ik heb deze net helemaal zelf verbouwd naar een m5 look en het blok ga ik er zelf in hangen

omkeuren hoeft niet niet meer dan 40% vermogens winst

ik wil gewoon weten of ik een e36 motor in een e39 kan hangen meer niet

• Rob530DH2002

Stel je vraag anders eens rechtstreeks aan Vakman Ruud, dan krijg je sneller antwoord, die weet het vrijwel zeker. Hier z'n website: http://www.rapservices.nl/

• Peter

Waarschijnlijk zijn de aanbouwdelen anders zoals motorsteunen, maar dat is allemaal over te zetten. Zolang je maar geen dubbel-vanos blok koopt, dan klopt de kabelboom niet meer.